ریابکوف: اتهامات واشنگتن علیه مسکو درباره تحقیقات مربوط به تسلیحات شیمیایی سوریه کذب است

معاون وزیر خارجه روسیه اتهامات آمریکا علیه این کشور درباره ممانعت از تحقیقات درخصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه را کذب خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: این اتهامات دروغین که هرچند وقت یک بار ما را هدف قرار می‌دهند تنها نشان دهنده سطح عملکرد دیپلماسی آمریکاست. این اقدام آمریکا خدشه‌دار کردن واقعیت‌ها و نادیده گرفتن مسائلی است که ما از چند سال پیش آن را می‌گفتیم و به ویژه بعد از حادثه خان شیخون در سال گذشته برجسته شد.

وی درباره تحقیقات درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون گفت: تحقیقات واقعی که موجب اعتماد جامعه بین‌الملل باشد و اجازه کشف عاملان این جنایت‌ها را بدهد یک مساله ضروری است. مکانیزم مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی بر این اساس عمل نکرده است.

ریابکوف ادامه داد: ما اعتراض زیادی به عمل کرد هیئت سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای اطلاع از حقایق در سویه داریم و بارها نظر خود را گفته‌ایم و ما اطمینان داریم که همتایان آمریکایی ما از جزئیات موضع ما مطلع هستند و اتهامات غیرقابل قبول علیه ما از سوی آمریکا ادامه دارد اما ما موضع خو را تغییر نخواهیم داد.

ریابکوف گفت: نشست پاریس درباره سلاح شیمیایی سوریه ضربه‌ای به سازمان ملل است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید