هشدار متحد مرکل به سوسیال دموکرات‌ها درباره فروپاشی دولت ائتلافی آلمان

مقام‌های ارشد حزب متحد با محافظه‌کاران آنگلا مرکل امروز (شنبه) به حزب چپ‌میانه سوسیال دموکرات‌ها هشدار دادند که ناکامی در حصول توافق‌های مرتبط با مهاجرت می‌تواند به فروپاشی دولت جدید آلمان بینجامد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان به رهبری مارتین شولتس که حرف آخر را در توافق ائتلافی بزرگترین اقتصاد اروپا می‌زنند، باید تا دوم مارس درباره ائتلاف با آنگلا مرکل رای‌گیری کنند و نتایج آن چهارم مارس اعلام می‌شود.

هورست سیهوفر، رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی در بایرن به روزنامه آگزبورگر آلگماینه گفت: قانون جدید بازگرداندن پناهجویان ناکام به تونس، مراکش و الجزایر را ساده‌تر کرده و مراکزی در نواحی مرزی برای پناهجویان ایجاد می‌کند تا درخواست‌های پناهندگی به جریان بیفتد. به گفته او، اگر حزب شولتس از این قوانین حمایت نکند، این به معنای "پایان دولت" خواهد بود. او گفت، اگر این حزب چپ‌میانه به توافقات خود با محافظه‌کاران عمل نکند، کار  آن اصلا قابل پذیرش نیست.        

سیهوفر که انتظار می‌رود وزیر کشور آلمان شود به این روزنامه تاکید کرد: این تدابیر پیش از انتخابات ایالتی در بایرن در ۱۴ اکتبر اجرایی می‌شود. حزب راست‌میانه سیهوفر در انتخابات پارلمانی سپتامبر گذشته ۱۰ درصد رای از دست داد و متعهد شده تا آرایی که به دست حزب راست‌افراطی آلترناتیو برای آلمان رسیده است، پس بگیرد. این حزب موضع سرسختانه‌ای علیه مهاجرت دارد و بر ارزش‌های سنتی محافظه‌کارانه تاکید دارد.

سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات آلمان در بخشی از مذاکرات ائتلافی با بی‌میلی موافقت کردند که مهاجران آتی را به ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار تن کاهش دهند. هنوز مشخص نیست که آیا هم حزبی‌های شولتس تجدید میثاق با محافظه‌کاران را می‌پذیرند یا خیر. چنانچه با آن مخالفت شود، آلمان شاهد تشکیل دولت اقلیت مرکل می‌شود.  

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید