بیشترین طرح‌های سامانه کارا مربوط به بخش کشاورزیست

  • تاریخ انتشار : 1396/12/8 ساعت : 10:13 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بخش کشاورزی با 5 هزار و 178 طرح، بخش صنعت با 904 طرح و بخش خدمات نیز با 572 طرح سه بخش اول مورد تقاضای متقاضیان استان است.

به گزارش ایسنا، «شکرالله شیرخانی» نیز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه در پائیز امسال جز 8 استانی بودیم که نرخ بیکاری تک رقمی داشتند، اظهار کرد: مقایسه نرخ بیکاری در استان ایلام با سایر استان‌ها در پارامترهای مختلف از جمعیت گرفته تا سایر مولفه نیز بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در استان ایلام 6 هزار و 652 متقاضی ثبت‌نامی در سامانه کارا داریم، افزود: خوشبختانه توانستیم با اطلاع‌رسانی منسجم در این حوزه اطلاعات مورد نیاز متقاضیان را در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه جمعیت بیکار استان ایلام بر اساس سرشماری سال 95 تعداد 19 هزار و 200 نفر اعلام شده است، اضافه کرد: از 6 هزار و 652 طرح ثبت‌نامی در سامانه کارا تعداد 1 هزار و 52 طرح توسعه‌ای، 1 هزار و 352 طرح در گردش و 4 هزار و 252 طرح نیز جدید هستند.

شیرخانی در ادامه با بیان اینکه از تعداد طرح‌های ثبت‌نامی در سامانه کارا 5 هزار و 980 طرح روستایی و 672 طرح فراگیر هستند، گفت: به تفکیک شهرستان‌ها چرداول بیشترین و شهرستان سیروان نیز کمترین میزان ثبت‌نامی در این سامانه را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای ثبت طرح‌ها در سامانه کارا ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: در تفکیک نوع طرح‌های ثبت‌نامی در سامانه کارا می‌توان گفت که بخش کشاورزی با 5 هزار و 178 طرح، بخش صنعت با 904 طرح و بخش خدمات نیز با 572 طرح سه بخش اول مورد تقاضای افراد هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام سهم اعتبارات روستایی در حوزه مشاغل را 108 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام و عنوان کرد: بانک‌های عامل ما در این حوزه شامل کشاورزی با 35 طرح، توسعه تعاون با 7 طرح، پست بانک با 10 طرح و صندوق کارآفرینی هستند.

شیرخانی اظهار کرد: در بخش تسهیلات اشتغال فراگیر نیز سهم استان ایلام 112 میلیارد تومان بوده که تاکنون 11 میلیارد تومان آن برای 68 طرح مصوب شده است.

وی در پایان گفت: در بخش اشتغال فراگیز نیز ادارات جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن به ترتیب بیشترین سهم را دارند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست مشخص نبودن راهبرد و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در استفاده از این تسهیلات و متقاضی محور بودن طرح‌ها،عدم توجه دستگاه‌های اجرایی به ماهیت و اهداف این تسهیلات که توسعه اشتغال از طریق طرح‌های سرمایه‌گذاری است،اطلاعات ضعیف دستگاه‌های اجرایی از اهلیت فنی و کارآفرینی مجریان طرح‌ها و وضعیت و سابقه طرح‌ها، عدم توجه به رویکرد تکمیل زنجیره تولید در رسته‌های مختلف و تمرکز زیاد و تکرر طرح‌ها در حلقه تولید را از مشکلات این طرح عنوان کرد.

وی عدم توجه به بخش عرضه نیروی کار و جامعه هدف اشتغال استان (فارغ‌التحصیلان و جوانان) و عدم ایجاد فرصت برای اشتغال متناسب با نیاز عمده جامعه بیکار استان، ضعف مشهود فقدان مشاوره و تسهیلگری لازم در بسیاری از طرح‌ها و عدم وحدت رویه بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها با مرکز استان و اعمال سیاست‌های متفاوت در موارد مشابه را از مسائل این طرح در استان عنوان کرد.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید