مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

از ظرفیت خیرین در حوزه کتابخانه‌های عمومی کمتر استفاده شده است

  • تاریخ انتشار : 1396/12/8 ساعت : 15:04 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: تاکنون از ظرفیت خیرین در حوزه کتابخانه‌های عمومی کمتر استفاده شده است.

نورعلی غلامحسین‌نیا سماکوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا  از برگزاری همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان سمنان در خردادماه 97 خبر داد و بااعلام این خبر اظهار کرد: خیرین در سراسر کشور و از جمله استان سمنان منشاء خدمات شایانی در این حوزه بودند اما با وجود ظرفیت بالای کتابخانه‌های عمومی کمتر از این ظرفیت استفاده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به هزینته بالای احداث کتابخانه‌های استاندارد ادامه داد: باتوجه به هزینه بالای ساخت و ساز نیازمند جذب کمک‌های مردمی و خیرین کتابخانه‌ساز هستیم.

وی اضافه کرد: اگر فرهنگ ساخت کتابخانه‌های عمومی از سوی خیرین فراگیر شود بسیاری از مشکلات ما در حوزه فضای کتابخانه‌ای مرتفع خواهد شد.

این مقام مسوول از خرید تجهیزات کتابخانه‌ای و افزایش عناوین کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی به عنوان دو اولویت این اداره کل نام برد و افزود: تلاش ما بر این است که با افزایش تنوع عناوین زمینه جذب اعضای بیشتری را فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی انجمن‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان تصریح کرد: تاکنون چهار انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به فرهنگی بودن مردم استان به استقبال هم‌استانی‌ها از اهدا کتاب به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: تنها در یک سال گذشته بیش از 310 هزار نسخه کتاب از سوی هم‌استانی‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان اهداء شده است.

غلامحسین‌نیا سماکوش، این حجم از اهدا کتاب را در کشور کم‌نظیر خواند و تصریح کرد: استان سمنان از نظر اهدا کتاب به کتابخانه‌های عمومی حائز رتبه اول در سطح کشور شده است.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید