لزوم ایجاد تشکیلاتی از استان‌های فلات مرکزی برای انتقال آب خزر

  • تاریخ انتشار : 1396/12/11 ساعت : 14:48 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه امروزه بحران آب یک بحران برای کل کشور و خصوصأ فلات مرکزی ایران است گفت: باید یک تشکیلات سیاسی و گروهی از مؤثرین استان های فلات مرکزی برای پیگیری انتقال آب دریای خزر ایجاد شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر عبدوس در خطبه های این هفته نماز جمعه  سمنان اظهار کرد: استان های سمنان، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و... چند استان دیگر در فلات مرکزی ایران با بحران جدی کمبود آب روبرو هستند و باید تدبیر ویژه ای برای حل این بحران اندیشیده شود .

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی جهت پیگیری انتقال آب دریای خزر به استان سمنان گفت: بحران آب یک بحران ملی است و لازم است تشکیلات سیاسی و گروهی با حضور استانداران ادوار و نمایندگان ادوار مختلف تمام استان های فلات مرکزی ایران و همچنین کارشناسان و مؤثرین و نخبگان این استان ها تشکیل شود و ضرورت اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شود .

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه بحران آب بسیار جدی است و در آینده جدی تر نیز خواهد شد، خاطرنشان کرد: اصل این موضوع به عنوان یک خطر و بحران ملی در مجمع تشخیص مثلحت نظام مطرح شود و با نظر و دستور مقام معظم رهبری تصمیم گیری شود .

حجت الاسلام عبدوس تصریح کرد: ما روزی در استان سمنان با حفر 13 متر چاه به آب می رسیدیم ولی امروزه باید حدود 300 متر چاه حفر شود تا بتوانیم به آب دسترسی پیدا کنیم، آب در سمنان حدود 250 متر پایین رفته است و روزی خواهدرسید که دیگر آبی وجود نخواهد داشت .

وی با بیان اینکه با این وضعیت و تداوم خشکسالی تا سال 1420 استان سمنانی وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: ما در قبال آیندگان مسوول و پاسخگو هستیم و در کنار همه تصمیمات و تدابیر خاص در خصوص تأمین منابع آبی، باید به مدیریت بر مصرف، مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و شرب و همچنین حفاظت از منابع آبی موجود نیز توجه ویژه داشته باشیم .

امام جمعه موقت سمنان با انتقاد از مسوولین و استانداران قبلی استان جهت پیگیری انتقال آب دریای خزر گفت: 4 استاندار پیشین سمنان برای اجرای این طرح تلاش های زیادی انجام دادند ولی هیج کدام نتیجه خوبی حاصل نشد .

عبدوس افزود: جریان اشتباهی در برخی استان ها ایجاد شده است که چون رئیس جمهور از استان سمنان است مسوولین این استان می خواهند این طرح حتمأ اجرایی و طرح انتقال آب به سمنان عملیاتی شود، این در حالی است که طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران است و استان های زیادی که با بحران کمبود آب و خشکسالی مواجه هستند از مزایای آن بهره مند خواهند شد .


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید