واگذاری 23 بنای تاریخی سمنان به بخش خصوصی

  • تاریخ انتشار : 1396/12/15 ساعت : 12:40 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان در زمینه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در کشور پیشتاز است.

به گزارش ایسنا، محمد جهانشاهی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تعیین تکلیف واگذاری خانه تاریخی تدین و مشخص شدن برنده مزایده این بنای تاریخی، یک بنای دیگر به فهرست ابنیه تاریخی واگذار شده استان سمنان به بخش خصوصی، افزوده شد و با این حساب استان سمنان همچنان با اختلاف چشم گیر پیشتاز است.

وی افزود: این استان در زمینه خصوصی‌سازی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هدف مشارکت در مرمت و احیاء آثار تاریخی استان در مقایسه با سایر استان های کشور، از جایگاه قابل توجهی برخوردار است .

نماینده و ناظر صندوق احیاء در استان سمنان نیز در این رابطه گفت: استان سمنان با وجود 23 بنای تاریخی در فهرست واگذاری به بخش خصوصی، بیشترین تعداد بنای قابل واگذاری و بهره‌برداری توسط بخش خصوصی در کشور را به خود اختصاص داده است .

هانی رستگاران با اشاره به برگزاری آخرین مزایده عمومی واگذاری خانه تاریخی تدین (محمدیه) واقع در شهر سمنان افزود: به زودی قرارداد واگذاری با شرکت برنده مزایده منعقد می‌شود .

وی گفت: با احتساب خانه تدین (محمدیه)، شمار بناهای واگذار شده به بخش خصوصی در استان سمنان از طریق صندوق احیاء به 6 بنا و در مجموع واگذاری از طریق سایر ظرفیت‌های قانونی به 10 بنا می‌رسد.

رستگاران، واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را در کاهش حجم هزینه‌کرد و تخصیص اعتبار از سوی دولت و بودجه عمومی کشور و بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری موثر دانست .

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید