رئیس حوزه هنری استان ایلام:

هفته هنر انقلاب یادآور دغدغه‌های شهید آوینی برای ارتقاء هنر است

  • تاریخ انتشار : 1397/1/15 ساعت : 11:10 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: فلسفه هفته هنر انقلاب اسلامی آیینه تمام نمای ارائه‌ی برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی در حوزه انقلاب اسلامی است.

«محمدعلی قاسمی» در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی یادآور دغدغه‌ها و تلاش‌های شهید آوینی برای ارتقاء هنر انقلابی است و  در این هفته سلسله برنامه‌هایی با مشارکت همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی انجام خواهد گرفت، اظهار کرد:هنرمند انقلابی همواره نسبت به تحولات جامعه احساس دین می‌کند و تلاش می‌کند متناسب با شرایط و جامعه‌ی بومی خود به جنبه‌های مختلف هنر پویایی دهد.

رئیس حوزه هنری استان ایلام با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های این هفته در اسفند سال گذشته، تصریح کرد: آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نهاد کتابخانه‌های استان، بسیج هنرمندان، دفتر امور اجتماعی استانداری، اوقاف و امور خیریه هر کدام برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند که تصویب شده و اجرا خواهد شد.

قاسمی گفت: تجلیل از هنرمندان افتخارآفرین، دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند، برگزاری سلسله نشست‌هایی با موضوع هنر انقلاب اسلامی با حضور اساتید در صدا و سیما، نمایش فیلم با موضوع انقلاب اسلامی در سینما فرهنگ، برگزاری مسابقه ادبی بین دانش‌آموزان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع هنر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، مسابقه کتابخوانی و غبارروبی حرم مطهر امامزاده علی‌صالح توسط هنرمندان از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: تجلیل از خالقان آثار فاخر هنری و برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

 قاسمی درباره رسالت هنرمندان در قبال هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی هنری است که در خدمت ارزش‌های دینی و انسانی است و در بسیاری از انقلاب‌های دیگر تنها یک رویکرد وجود داشته که بعد از چندی به تحلیل رفته است اما جنبه‌های مختلف انقلاب اسلامی و از جمله هنر انقلاب در حال پویایی است و هنرمند انقلاب اسلامی همواره در حال پاسخ دادن به نیازهای جامعه است.

وی تصریح کرد: هنرمند انقلابی همواره نسبت به تحولات جامعه احساس دین می‌کند و تلاش می‌کند متناسب با شرایط و جامعه‌ی بومی خود به جنبه‌های مختلف هنر پویایی دهد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید