آغاز برداشت باقلای سبز از سطح 750 هکتار از مزارع دره‌شهر

  • تاریخ انتشار : 1397/1/22 ساعت : 13:18 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از آغاز برداشت باقلای سبز در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

مهندس «طیار فیلی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت باقلای سبز از سطح 750 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دره‌شهر آغاز شده است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار 10 تن و در مجموع 7500 تن باقلای سبز به ارزش اقتصادی 6 میلیارد و 750 میلیون تومان تولید و برداشت شود، افزود: علاوه بر تأمین نیازهای داخلی استان 80 درصد محصول تولیدی به اغلب استان‌های کشور از جمله تهران، کرج، قم، اراک و سایر استان‌های مجاور صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر ارقام کاشت شده این محصول را برکت، شاخ بزی و سرازیری عنوان کرد و گفت: 3000 نفر کشاورز بهره‌بردار به‌صورت مستقیم در کاشت و برداشت این محصول مشغول فعالیت هستند.

فیلی از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان باقلا کار در زمینه‌های کاشت، داشت و برداشت را تهیه نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود شیمیایی، ارائه توصیه‌های کارشناسی به خصوص زمان کاشت مناسب، مبارزه با علف‌های هرز و برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و دانش فنی کارشناسان دانست و گفت: برداشت این محصول از نیمه نخست فروردین ماه آغاز و تا پایان نیمه نخست اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که محصول تولیدی توسط دلالان و واسطه‌ها، خریداری و به بازارهای مصرف عرضه می‌شود، افزود: نبود مراکز خرید تضمینی محصول، میدان میوه و تره‌بار و وجود دلالان و واسطه‌ها از جمله مشکلات تولیدکنندگان محصول باقلا این شهرستان بشمار می‌رود.

یادآور می‌شود باقلا حاوی ویتامین‌های C ، B ، A و املاح مفیدی از جمله آهک، فسفر، آهن و ... است و به همین علت در گروه خوراکی‌های خونساز قرار دارد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید