معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی استان خبر داد

افزایش ماندگاری گردشگران در استان سمنان/ رشد 160 درصدی اقامت در بوم‌گردی‌های سمنان

  • تاریخ انتشار : 1397/1/29 ساعت : 12:58 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان از افزایش تمایل گردشگران به ماندگاری در استان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد طاهریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری استان رخ داد اظهار کرد: طی یک سال اخیر و به ویژه در زمان اوج سفرها، میزان ورودی وسائل نقلیه و گردشگران به این استان بیش از 10 درصد افزایش یافت.

وی از افزایش اقامت گردشگران در این استان خبر داد و افزود: میزان اقامت گردشگران در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع با رشد 27درصدی روبرو بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به افزایش روزافزون اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان به نقش مهم بوم‌گردی‌ها در بهبود صنعت گردشگری در این استان پهناور اشاره و خاطرنشان کرد: میزان اقامت در برخی تاسیسات گردشگری و از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان سمنان طی امسال با افزایش 160 درصدی روبرو بوده که آمار بسیار خوب و کم‌سابقه‌ای است.

طاهریان با اشاره به برخی برنامه‌های میراث فرهنگی استان در نوروز امسال، برپایی این برنامه‌ها را در رونق بیشتر این صنعت در استان تعیین‌کننده برشمرد و گفت: برپایی 19 نوروزگاه و اجرای بیش از 1000 ساعت برنامه در این ایام و همچنین راه‌اندازی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های گردشگری و... نقش مهمی در جذب گردشگران در این استان داشته است.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان در حوزه گردشگری اضافه کرد: استان سمنان می‌تواند در آینده سهم خود از درآمدهای گردشگری را بیش از این‌ها افزایش دهد.

وی آینده این صنعت در استان را امیدوارکننده خواند و خواستار همراهی و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان در این بخش شد. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید