شهردار:

زرقان پایلوت شهر مناسب برای معلولان خواهد شد

  • تاریخ انتشار : 1397/2/15 ساعت : 14:26 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
شهردار زرقان با اشاره به پیشینه‌ی این شهر و ظرفیت‌های آن، از برگزاری روز و هفته‌ی گرامی‌داشت زرقان و اجرای برنامه‌هایی در راستای معرفی پتانسیل‌های این شهر در روز 20 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلام فروزان، شنبه 15 اردیبهشت در یک کنفرانس خبری گفت: یکی از اولین بخش‌های تاسیس شده در ایران، بخش زرقان بود که در سال 1312 آغاز به‌کار کرد و شهرهای بسیاری که امروز به شهرستان بدل شده‌، در واقع تحت پوشش بخش زرقان بودند.

فروزان زمان آغاز به‌کار شهردار در زرقان را مربوط به 79 سال قبل دانست و گفت: شهرداری زرقان به‌عنوان یکی از اولین شهرداری‌های جنوب ایران در سال 1318 آغاز به‌کار کرد و همواره به‌واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و ... به شکل ویژه مورد توجه بوده است.

او که اعتقاد دارد زرقان برای دستیابی به جایگاه واقعی باید به شهرستان تبدیل شود، گفت: زرقان به جهات مختلف دارای ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی در فارس و حتی کشور است؛ این شهر بدون در نظر گرفتن پارک جنگلی 220 هکتاری ورودی آن، 60 هزار هکتار فضای سبر دارد؛ این به‌معنای سرانه‌ی 20 متر مربع فضای سبز است.

فروزان با اشاره به اینکه زرقان در موقعیتی بین دروازه‌ی ملل(تخت جمشید) و سومین حرم اهل بیت(ع) (شیراز) قرار دارد، گفت: 24 درصد از کل واحدهای صنعتی استان فارس در زرقان مستقر بوده و این میزان بالغ بر 400 کارخانه‌ و یک شهرک صنعتی را شامل می‌شود.

شهردار زرقان با تاکید براینکه شهروندان زرقان بیش از آنکه به واسطه فضای صنعتی منتفع شوند، شاهد هوایی آلوده هستند، گفت: متاسفانه به واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن زرقان در دامنه‌ی یک کوه بلند و تراکم واحدهای صنعتی، شاهد مخاطره آمیز بودن شدت آلاینده‌های جوی در این شهر هستیم.

فروزان با اشاره به اینکه تعیین روز زرقان با هدف معرفی هرچه بهتر داشته‌های این شهر تاریخی و تسهیل در رسیدن آن به جایگاه واقعی مد نظر قرار گرفته است، گفت: از سوی شورای اسلامی زرقان روز 20 اردیبهشت به‌عنوان روز زرقان نام‌گذاری شده و به همین واسطه از دوشنبه 17 اردیبهشت، برنامه‌هایی را اجرایی خواهیم کرد.

شهردار زرقان با ابراز امیدواری نسبت به حضور استاندار فارس، نمایندگان مردم شیراز در مجلس و فرماندار این شهرستان در برنامه‌های پیش‌بینی شده، گفت: افتتاح ساختمان دانشگاه پیام‌نور و بلوار منتهی به این دانشگاه، بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی محله‌ی شهریار، افتتاح پارکینگ جدید توقیفی راهور، بهره‌برداری از موزه‌ی مردم شناسی در محل خانه‌ی سردار حیدر زرقانی و برپایی جشن روز زرقان، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

فروزان تصریح کرد: در روز زرقان، تجلیل از ورزشکاران، خیران، نخبگان و شخصیت‌های مبرز زرقان انجام خواهد شد که یکی از این افراد سعید رضا کیخواه، قهرمان ژیمناستیک خواهد بود.

شهردار زرقان با بیان اینکه کنسرتی با حضور یکی از خوانندگان مطرح کشور در روز زرقان برگزار خواهد شد، گفت: شهرداری و شورای زرقان اعتقاد دارد که شادی و نشاط را باید به جامعه تزریق کرد و به همین واسطه از هزینه‌کردن برای شادی‌آفرینی و داشتن شهروندانی با نشاط، ابایی نخواهیم داشت.

فروزان همچنین به برنامه‌های عمرانی شهرداری زرقان در سال 97 اشاره و با تصریح اینکه تبدیل این شهر به پایلوت شهر مناسب برای تردد معلولان و گروه‌های ویژه، در چشم‌انداز شورا و شهرداری قرار دارد، گفت: احیاء بنای زکی‌خانی، نصب المان مناسب در میدان امام و طراحی و ساخت سرای محله‌ی دودج و احداث سالن آمفی‌ تئاتر از مهمترین اولویت‌های عمرانی خواهد بود.

شهردار زرقان ابراز امیدواری کرد که امسال احداث سالن آمفی‌تئاتر، ساخت و نصب المان در میدان امام و انتقال ترمینال زرقان انجام شود و گفت: بهره‌برداری از طرح احیاء و مرمت بنای زکی‌خانی و تبدیل آن به یک مرکز فرهنگی و گردشگری شاخص، احتمالا به سال آینده موکول خواهد شد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید