راه‌اندازی بخش 32 تختخوابی دیالیز کوثر سمنان با اعتبار 50 میلیاردی

  • تاریخ انتشار : 1397/2/18 ساعت : 15:37 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
بخش دیالیز مرکز آموزشی درمانی کوثر سمنان با حضور مشاور وزیر بهداشت، معاون درمانی بنیاد شهید کشور، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در افتتاحیه این مراسم اظهار کرد: این بخش شامل 32 تخت مدرن دیالیز است و برای بهره‌برداری از آن بالغ بر 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این بخش از سوی یکی بنیاد شهید بازسازی و تجهیز شده است افزود: بخش دیالیز مرکز آموزشی درمانی کوثر سمنان به دنبال انعقاد یک تفاهم نامه فی مابین وزارت بهداشت و بنیاد شهید آماده و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه این بخش اولین بخش دیالیز ساخته شده از سوی بنیاد شهید در سطح کشور است ادامه داد: قرار است که بخش‌های مشابه دیگری در سایر علوم پزشکی‌های کشور ساخته و به بهره‌برداری برسد.

وی از این طرح به عنوان نمودی از بهره‌گیری از ظرفیت دیگر نهادها و بخش خصوصی در حوزه سلامت نام برد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی به برون‌سپاری خدمات و چابک‌سازی ستادی اعتقاد قلبی داشته و می‌کوشد با واگذاری بخشی از خدمات، توان خود را بیشتر صرف نظارت و کیفی‌سازی خدمات کند.

شادنوش از کاهش نیروهای ستادی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در همین راستا در چهار سال اخیر نسبت نیروهای ستادی دانشگاه نسبت به کل نیروی انسانی شاغل در دانشگاه از 13درصد در سال 92 به هشت درصد در پایان سال 96 رسیده است که نشان از چابک‌سازی سازمانی در این دانشگاه دارد.

وی با بیان اینکه این کیفی‌سازی خدمات از اولویت‌های وزارت بهداشت است اضافه کرد: این تحولات نه تنها تاثیر منفی در کیفیت خدمات دانشگاه نداشته بلکه با ارتقاء کیفی خدمات در دانشگاه علوم پزشکی استان روبرو بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حمایت‌های استانداری و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در توفیقات به‌دست آمده در این دانشگاه را موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها سبب شده که علوم پزشکی استان سمنان امسال به عنوان یکی از چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور در مسیر "اعتبارسنجی بین‌المللی" قرار گیرد.

وی از برنامه‌ریزی این دانشگاه بزرگ برای تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی خبر داد و افزود: با "اعتبارسنجی بین‌المللی" و ارتقاء جایگاه دانشگاه، علاوه بر زمینه جذب دانشجوی خارجی، بستر برای ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در علوم پزشکی استان سمنان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

دکتر شادنوش با بیان اینکه پیش از این 16 تخت دیالیز در این دانشگاه وجود داشته افزود: با افتتاخ بخش جدید دیالیز که دو برابر بخش قبلی ظرفیت دارد،  فضا و تخت‌های پیشین این بخش برای توسعه آی سی یو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی همکاری با بنیاد شهید را یک تجربه موفق در بخش سلامت دانست و گفت: با توجه به توفیقات به دست آمده در حال مذاکره با شرکت اسپید شاهد بنیاد شهید هستیم تا مجتمع بزرگ توانبخشی سمنان نیز با همکاری این بخش به بهره‌برداری برسد. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید