فرماندار دهلران:

دستگاه دیپلماسی در برجام پای منافع ملت و نظام ایستادگی کرد

  • تاریخ انتشار : 1397/2/25 ساعت : 13:08 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
فرماندار دهلران گفت: دستگاه دیپلماسی کشور در برجام پای منافع ملت و نظام ایستادگی کرد.

به گزارش ایسنا، «سیدحسینعلی موسوی» در نشست شورای اداری دهلران با اشاره به برجام و بدعهدی آمریکا در خروج از برجام  اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام نشان از دیپلماسی خوبی  بود که به آن‌ها امتیاز نداده بود و پای منافع ملت و نظام ایستاده بود و این موجب عصبانیت آمریکا و خروج از برجام شد.

فرماندار دهلران اربعین را فرصت و ظرفیتی مهم برای شهرستان دانست و با اشاره به اقدامات زیرساختی در این مرز و بازدید مسئولان مختلف کشوری و استانی از آن گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه در بحث زیرساخت‌های چیلات در حال انجام است.

موسوی به نظر مساعد دولت و همه نهادهای حاکمیت و حکومت در خصوص مرز چیلات اشاره و اظهار امیدواری کرد با توجه به اقدامات خوب در حوزه زیرساختی این مرز هم‌چنین نظر مساعد استاندار و مسئولان کشوری و وزارت خارجه، در اربعین امسال شاهد گشایش این مرز هم بعنوان گذر مرزی و هم بازارچه باشیم.

وی بر ضرورت برگزاری منظم جلسات چیلات و پیگیری‌ها در این‌باره تأکید کرد و گفت: احداث مجتمع اربعین جهت ارایه خدمات  به زائرین در ایام اربعین از هم‌اکنون در دستور کار قرار گیرد.

موسوی با اشاره به پیگیری‌های مدیریت ارشد استان، معاون سیاسی استاندار، مسئولان وزارت کشور و معاون وزارت امور خارجه  در خصوص چیلات گفت: در کمیته برنامه‌ریزی استان به ریاست استاندار محترم که در شهرستان انجام شد هم بخشی از مصوبات معطوف به مرز چیلات بود و اعتبارات خوبی اختصاص یافت که مجموع این اقدامات و پیگیری‌ها به گشایش این مرز منجر می‌شود.

وی حضور شرکت‌ها و فعالیت پروژه‌ها را عامل توسعه و ایجاد اشتغال در منطقه دانست و با تأکید بر بکارگیری نیروهای بومی گفت: اداره کار در خصوص ماده ۴۷ در مورد شرکت‌ها مسئول پیگیری است.

فرماندار دهلران  از راه‌اندازی و آغاز بکار پالایشگاه، نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه قند در این شهرستان در آینده خبر داد و گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها شهرستان بخوبی مورد توجه دولت قرار گرفته و سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام، در دست اقدام و در دستور کار است.

موسوی بر گرامیداشت مناسبت‌های خردادماه و هرچه باشکوه برگزاری این مناسبت‌ها تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های متولی و فرهنگی برنامه‌ریزی لازم در جهت گرامیداشت سالروز ارتحال امام امت و مردمی برگزار کردن این مناسبت‌ها و حضور مدیران و کارکنان نیز  مد نظر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محسن موسوی» امام جمعه دهلران با اشاره به اربعین و تردد زائرین از شهرستان گفت: برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت و مدیریت آن در دستور کار باشد.

وی با اشاره به برپایی ۵۰ موکب در شهرستان در ایام اربعین افزود: استان در خصوص بودجه و سایر موضوعات در اربعین به شهرستان توجه ویژه داشته باشد.

وی در خصوص اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: متولیان در این خصوص برنامه‌ریزی لازم مد نظر داشته باشند.

امام جمعه دهلران به سالروز ارتحال امام راحل اشاره کرد و افزود: امام جهان را معطوف به اسلام کرد و بزرگداشت سالروز رحلت امام امت وظیفه‌ای همگانی است.

وی برجام و بدعهدی و عدم پایبندی آمریکا به آن یادآور شد و افزود: هدف امریکا اسلام و انقلاب است و همه این‌ها بهانه است و همه باید در مقابل شیطان بزرگ هوشیار باشند.

در پایان این نشست هم‌چنین «حسین ایمانی» به‌عنوان بخشدار جدید مرکزی جایگزین «محمد علی کرمی» و «غلامحسین موسوی» به‌عنوان بخشدار جدید سراب میمه جایگزین «هدایت افسرده» شد.

در این نشست، «کرم بشارتی» به‌عنوان مدیر بازارچه مرزی چیلات معرفی شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید