مبارزه با آفت سن مادری و پوره در 14000 هکتار از اراضی سمنان

  • تاریخ انتشار : 1397/2/27 ساعت : 14:03 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مزارع این استان گفت: عملیات مبارزه با آفت سن مادری و پوره در سطح 14 هزار و 395 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد.

به گزارش ایسنا، عباس مشیریان با اشاره به سطح عملیات مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی این استان اظهار داشت: سطح کل مبارزه با سن مادری در مجموع 14 هزار و 355 هکتار و سطح مبارزه با پوره نیز 40 هکتار بوده است .

وی با بیان این‌که عملیات مبارزه با پوره از اواسط اردیبهشت ماه در استان آغاز شده است، افزود: عملیات مبارزه با پوره در شهرستان‌های گرمسار، سمنان و آرادان از 15 اردیبهشت ماه و در شهرستان شاهرود از 17 اردیبهشت ماه آغاز شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای عملیات مبارزه با پوره در مزارع گندم شهرستان‌های آرادان ، گرمسار، سمنان و شاهرود خبر داد و افزود: سطح مبارزه با پوره در مزارع گندم این شهرستان‌ها به ترتیب 20، 10، 5 و 5 هکتار بوده است .

مشیریان با بیان این‌که در شهرستان گرمسار و آرادان بیشترین سطح مبارزه با آفت سن غلات انجام شده است، تصریح کرد: سطح کل مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع گندم و جو شهرستان گرمسار 6050 هکتار و در شهرستان آرادان نیز 4520 هکتار بوده است .

وی با اشاره به عملیات مبارزه با سن غلات در سایر شهرستان‌های استان سمنان گفت: سطح کل مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع گندم و جو شهرستان‌های سمنان، میامی، دامغان و سرخه نیز به ترتیب 1805، 1150، 530 و 330 هکتار بوده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب برای رشد سن غلات گفت: آب و هوای گرم و خشک بهترین شرایط برای ظهور این آفت‌هاست و از این رو در شهرستان‌های با آب و هوای سرد حضور این آفات در سطح مزارع کمتر است .

وی خاطرنشان کرد: از این رو در مجموع سطح کل مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع گندم و جو شهرستان شاهرود 10 هکتار گزارش شده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان در پایان با اشاره به خسارت کمی و کیفی شدید پوره سن گندم در این مرحله رشدی تاکید کرد: کلیه کشاورزان در زمان مناسب و با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به سمپاشی و مبارزه با این آفت اقدام نمایند .

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید