نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

امام ما را از اسارت استعمار رهانید/ فقر و گرسنگی در یمن غوغا می کند

  • تاریخ انتشار : 1397/3/11 ساعت : 17:06 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت امام (ره)گفت: امام راحل با بنیان نهادن انقلاب اسلامی و سرنگونی طاغوت، مردم ایران را از اسارت استعمار رهانید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های دومین جمعه ماه مبارک رمضان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل از وی به عنوان رهبری بزرگ و انقلابی نام برد و اظهار کرد: رحلت امام در 14 خردادماه یکی از تلخ ترین رویدادهای این ماه است.

وی با بیان اینکه امام با انقلاب اسلامی، اسلام را از غربت نجات داد اظهار کرد: امام خمینی که شرق را حیران و دنیای غرب را تکان داد با بوجود آوردن انقلاب اسلامی ایران، مردم و کشور را از اسارت کشورهای استعمارگر و خصوصا امریکا و انگلیس نجات داد.

وی با یادآوری اینکه رهبران انقلابی پیروان انقلابی می خواهند افزود: برای تداوم اندیشه های امام باید انقلابی ماند و بر ارزش های انقلاب تاکید کرد.

امام جمعه سمنان، رهبری معظم انقلاب را خلف شایسته امام راحل خواند و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در این حدود30 سال پس از امام به خوبی نشان دادند که جانشین شایسته و خلفی برای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه لازمه انقلابی بودن را حرکت در خط ولایت مطلقه فقیه برشمرد و افزود: برخی در ظاهر و به زبان مدعی انقلابی بودن هستند اما در عمل انقلابی نیستند.

وی بر لزوم پیروی از مشی انقلابی رهبری انقلاب تاکید و تصریح کرد: لازمه پیروی از رهبر معظم انقلاب، تاکید و اصرار بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

این عضو خبرگان رهبری با برشمردن ویژگی های انقلابی ماندن افزود: داشتن اندیشه استکبارستیزی، حرکت در مسیر رهبری و داشتن سبک زدگی اسلامی شاخصه های انقلابی ماندن است. 

شاهچراغی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه رمضان به عنوان روز قدس از آن به عنوان یکی از مهمترین یادگارهای امام نام برد و گفت: راهپیمایی روز قدس باید تا از بین رفتن صهیونیست ها و فتح قدس شریف ادامه یابد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس نشان دهنده این است که ملت ایران صیانت و دیانت را در کنار هم دارد اضافه کرد: باید در روز قدس فریاد آزادی‌خواهی مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم قدس به گوش جهانیان و خصوصا رژیم کودک کش صهیونیستی و هم پیمانان عربستانی و اماراتی انها برسد.

امام‌جمعه سمنان آزادی قدس شریف را یکی از آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی جنایت های زیادی مرتکب شده که کشتار اخیر مردم غزه یکی از تازه ترین آنها است.

وی ضمن دعوت مردم به حضور در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: سکوت جهانیان در مقابل جنایات صهیونیست ها با ادعاهای حقوق بشری آنها در تناقض است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به دشمنی های دیرینه امریکا با جمهوری اسلامی گفت: امریکا دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی است و هرگز نباید به آن اعتماد کرد.

شاهچراغی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ و ادعای عدم دشمنی با مردم افزود: هیچ اعتمادی به امریکا و ترامپ نیست و این ادعاها نیز دروغی بیش نیست.

وی از جمهوری اسلامی و نظام ولایی به عنوان سد اسکندر نام برد و گفت: جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد. ترامپ اگرچه مدعی است به دنبال براندازی نیست اما آنها 40 سال است که به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بودند اما هیچگاه نتوانسته اند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از خطبه های امروز سمنان از ماه رمضان به عنوان ماه انفاق نام برد و گفت: کمک به زندانیان مالی و جرائم غیر عمد سنت حسنه ای است که در این ماه باید به آن توجه بیشتر داشت.

وی با اشاره به ستم بزرگی که در حق یمنی ها روا دانسته شده ادامه داد: یمنی ها در شرایط سختی قرار دارند.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه فقر و گرسنگی در یمن غوغا می کند از عموم مردم خواست برای کمک به مردم مظلوم و ستمدیده یمن در این ماه مبارک پیشقدم شده و آنها را فراموش نکنید.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید