رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا مطرح کرد

عدم دنیاگرایی، علت محبوبیت امام(ره) در قلوب مردم

  • تاریخ انتشار : 1397/3/13 ساعت : 16:05 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به سیره زندگی امام خمینی(ره) گفت: ایشان هرگز نگاهی به دنیاگرایی نداشتند و همین امر موجب محبوبیت ایشان در قلوب مردم شده بود.

دکتر یعقوب محمدی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، علت محبوبیت امام راحل(ره) در میان مردم را شیوه زندگی، گفتار و عمل ایشان دانست و افزود: از مهمترین دلایل محبوبیت امام خمینی(ره) عامل بودن ایشان به صحبتهایشان بود.

وی با تأکید بر اینکه امام(ره) در طول زمان‌های مختلف و در شرایط گوناگون هیچ‌گاه از مواضع خود عدول نکردند، یادآور شد: ثبات شخصیتی ایشان برای همگان مثال‌زدنی بود.

محمدی‌فر با بیان اینکه شخصیت امام(ره) از ابعاد گوناگونی قابل بررسی و مطالعه است، افزود: آثار متعدد ایشان در زمینه‌های اخلاقی، فقه، حکومتی و نگاه به جهان اسلام نشان از جامع‌نگری و تک‌بُعدی نبودن ایشان دارد.

وی یادآور شد: گرچه امروزه ماهیت کشور اسرائیل برای همگان مشخص شده است اما در دهه 30 امام خمینی(ره) به خوبی ماهیت این کشور را برای دنیا مشخص کرد.

وی با تأکید بر اینکه زندگی و سیره عملی و رفتاری امام(ره) باید برای همه مسئولان الگو قرار بگیرد، گفت: مسئولان امروزی باید استقامت، پایداری و نهراسیدن از هجمه‌های دشمن را از امام خمینی(ره) الگوبرداری کنند علاوه بر این ساده‌زیستی و ممنوعیت افراد خانواده در ورود به مسائل سیاسی و اجرایی کشور را همچون ایشان شیوه عمکرد خود قرار دهند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید