ترانزیت نقدینگی به خارج از سمنان

  • تاریخ انتشار : 1397/3/20 ساعت : 10:05 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
سرپرست معاونت امورهماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان از ترانزیت نقدینگی به خارج از استان از سوی بانک‌های خصوصی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حشمت الله عسگری در نشستی با مدیران و روسای شعبات بانک های خصوصی استان، بحث تقویت اشتغال و تولید توسط بانک‌های خصوصی را جدی عنوان و اظهار کرد: بانک‌های خصوصی نباید عامل ترانزیت نقدینگی از استان شوند.

وی ادامه داد: بانک های خصوصی باید منابع مالی که می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند را در خارج از استان هدایت کنند و در صورت مشاهده چنین موضوعی با خاطیان این ترانزیت به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت امورهماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به نقش سیستم بانکداری اسلامی در توسعه و پیشرفت در جامعه خاطرنشان کرد: بخشی از منابع مالی در سیستم بانکداری خصوصی وجود دارد که بنا به دلایلی، به خارج از استان هدایت شده و پاسخ جدی به مجموعه اقتصادی استان داده نمی‌شود، لذا امکان رصد و ارزیابی منابع مالی میسر نمی شود.

وی از تشکیل شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی با هدف تقویت نظام بانکداری استان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: بر خلاف جریان سیاست‌های دولت حرکت کردن زیبنده بخش خصوصیِ اقتصاد کشور و بانکداری اسلامی نیست که در این راستا برگزاری نشست های مشترک بانک‌های دولتی و خصوصی یک ضرورت است.

عسگری با اشاره به مشکلات موجود در نظام جامع بانکداری تصریح کرد: سیاست ها و تصمیمات سیستم بانکداری خصوصی نباید خدشه‌ای به اعتماد مردم و اقتصاد کشور وارد کند لذا مجموعه مدیریتی استان با بانک‌هایی که به برنامه های توسعه استان توجه نکنند برخورد می‌کند.

وی‌ مشارکت دادن بانکداری خصوصی در توسعه و ایجاد اشتغال پایدار استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: بانک مرکزی بر فعالیت بانک‌های خصوصی باید نظارت بیشتری کند تا با اعتماد سازی، پاسخگویی و شفاف سازی بتوان بانکداری خصوصی را در جهت پایداری به  تعهدات خود با اختیار عمل بیشتر حمایت کرد تا آنها  بتوانند عملکرد خوبی در جذب منابع و کمک به اقتصاد استان در زمینه ایجاد اشتغال و تولید داشته باشند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید