افزایش 10 درصدی حجم زباله شهر سمنان در ایام رمضان

  • تاریخ انتشار : 1397/3/21 ساعت : 17:55 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از افزایش 10 درصدی حجم زباله شهر سمنان در ایام رمضان نسبت به سال گذشته خبرداد .

  به گزارش ایسنا، حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان بااعلام این خبر اظهار کرد:با توجه به آغاز فصل گرما و ورود میوه‌های آبدار و جمع آوری پوشال‌های کولر در ماه مبارک رمضان، به صورت میانگین روزانه 6 تن نسبت به روزهای قبل و عادی افزایش تناژ زباله داشته‌ایم.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: در یک ماهه رمضان امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد 10 درصدی زباله‌ها حجم زباله در سمنان به 101 تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تناژ زباله در رمضان سال گذشته 91تن بود ادامه داد: با توجه به افزایش 10 درصدی حجم زباله نسبت به ماه رمضان سال 96ضروری است درماه مبارک رمضان و برپایی سفره های افطاری با مدیریت بر خریدهای خود و تولید زباله کمتر می‌توانیم میزان حجم زباله روزانه را کاهش دهیم.

پیوندی با تاکید بر اینکه خرید به اندازه و کافی منجر به تولید زباله کمتر نیز می‌شود گفت: در همین راستا عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در ضیافت‌های ماه رمضان ضرورتی انکار ناپذیر در راستای حفظ محیط زیست به حساب می‌آید .

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری سمنان با تاکید بر جداسازی اصولی پسماندها در منازل، مساجد و هیات عزاداری ،رستوران‌ها و غذاخوری‌های موجود در سطح شهر اظهار کرد: همشهریان شهر اخلاق علاوه بر توجه بر موارد فوق، با انجام اقداماتی چون رطوبت گیری زباله ها و گذاشتن زباله ها در سطل زباله راس ساعت 20 شب در یک نوبت می توانند از تولید شیرابه و بوی نامتبوع جلوگیری کرده و یاریگر ما باشند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید