مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

40 طرح بازآفرینی شهری در همدان در دست اجرا است

  • تاریخ انتشار : 1397/3/31 ساعت : 16:25 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: 96 محله در استان همدان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری شناسایی شده که 40 طرح بازآفرینی هم اکنون در حال اجراست.

به گزارش ایسنا، فرهاد فرزانه امروز در هفتمین ستاد بازآفرینی شهری استان همدان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استانداری برگزار شد، افزود: این طرح ها مرمت خانه‌های تاریخی، پوشش رودخانه‌ها و طرح هایی از این دست را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 طرح بازآفرینی شهری در سطح کشور تدوین شد و در 19 بهمن‌ماه مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان برای نخستین بار در سفر رهبر معظم انقلاب در سال 83 مطرح شد و در آن سفر معظم له دستور تهیه طرح سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر را صادر کردند.

وی افزود: سال 93 این طرح‌ در قالب ستاد توانمندسازی اجرا می‌شد و در حال حاضر در قالب ستاد بازآفرینی و فرآیندی همه‌جانبه و متناسب با نیازهای تمام جامعه دنبال می شود که ارتقاء سطح زندگی مردم در محدوده های هدف را در دست اجرا دارد.

فرزانه ادامه داد: هدف محدوده‌های بازآفرینی در شهر همدان در سطح ملی، استانی و شهرستانی شناسایی شده است و این محدوده‌ها در قالب پنج محدوده شامل شناسایی محدوده‌ها و محله‌های نابسامان واقع در عرصه تاریخی شهر، محدوده‌ها و محله‌های نابسامان در بافت پیرامونی مراکز شهری، محدوده نابسامان واقع در بافت پیشینه روستایی، سکونتگاه‌های غیر رسمی و محدوده‌های ناکارآمد با کاربری ناهمگون محیط شهری تقسیم می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بحث کلانشهر شدن استان یک اجماع است که همه دستگاه ها کمک می کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه ما کلانشهر شدن  همدان را راه نجات استان می دانیم، افزود: با 3 محور سامان بخشی، توان بخشی و هویت بخشی به حاشیه شهر ها می توان ناهنجاریهای موجود در شهر را کنترل و رفاه را تقویت کرد و بازآفرینی شهر را بر اساس معماری ایرانی- اسلامی اجرایی کنیم.

نماینده مردم همدان در خانه ملت یادآور شد: با اجرای رینگ سوم، تمام مناطق شهر همدان و خانه های مردم امنیت پیدا می کنند.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه تلاش های خوبی در استان در اجرای دستور رئیس جمهور انجام شده و باید تلاش ها بیشتر شود، گفت: سعی استان همدان بر این است که در اجرای بازآفرینی شهری از استانهای پیشرو باشد و استان پایلوت باشد.

محمدناصر نیک بخت افزود: اگر وحدت و همدلی نباشد کار مردم زمین می ماند، امروز وحدت و همدلی بین خدمتگزاران مردم و‌نمایندگان شریف استان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در پیگیری ها همه با هم بوده و همه خدمتگزار مردم هستیم، ادامه داد: در دیدار با وزیر امور خارجه برای برنامه های ۲۰۱۸، دکتر ظریف وزیر امور خارحه از درخواست ها حمایت کرد و قول همکاری برای اجرای بهتر رویداد ۲۰۱۸ را داد و در دیدار با دکتر مونسان معاون رئیس جمهور استان را در اجرای برنامه های ۲۰۱۸ پیشرو و خوب دید و تقاضاها را موافقت کرد و در دیدار با وزیر بهداشت که دیدار ویژه ای با حضور همه نمایندگان بود، همه درخواستها را پذیرفت که یک نمونه آن بیمارستان هزار تختخوابی همدان بود.

وی با اشاره به اینکه ما در بهداشت و درمان، غرب کشور را خدمت رسانی می کنیم و به همین علت نیازهای غرب کشور را دیده ایم، خاطرنشان کرد: همه با هم هستیم و باهمین وحدت وهمدلی می توانیم کارهای بزرگی برای استان انجام دهیم وموفقیت های اخیر به علت همین وحدت همگانی دراستان است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید