لاوروف: هیچگاه درباره تحویل اسنودن به آمریکا در ازای کاهش تحریم‌ها مذاکره نکرده‌ایم

وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو هرگز تحویل ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا به واشنگتن را در ازای کاهش تحریم‌های کاخ سفید مورد بررسی قرار نداده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه چهار تلویزیون انگلیس گفت: من هرگز درباره ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با دولت ترامپ گفت‌وگو نکرده‌ام.

او همچنین افزود، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه چند سال پیش به این موضوع رسیدگی کرد. لاوروف با یادآوری آن زمان گفت: وقتی این سوال را از او پرسیدند گفت این به تصمیم ادوارد اسنودن بستگی دارد. ما به حقوق او به عنوان یک فرد احترام می‌گذاریم. برای همین ما در موقعیتی نیستیم که بر خلاف اراده‌اش، او را اخراج کنیم زیرا او در روسیه دیگر پاسپورت آمریکایی هم نداشت یعنی زمانی که از هنگ‌کنگ به سمت روسیه آمد، چنین شرایطی برایش پیش آمد.

اسنودن، مردی که در پس بزرگترین افشاگری سال‌های اخیر برنامه‌های جاسوسی الکترونیک آمریکا قرار دارد، پس از آن در روسیه گیر افتاد که واشنگتن همزمان با سفر او از هنگ‌کنگ به سمت روسیه گذرنامه‌اش را باطل کرد. دولت روسیه نهایتا به او پناهندگی سیاسی اعطا کرد. اسنودن بابت افشای اسناد محرمانه آمریکا به شماری از رسانه‌ها تحت پیگرد است.

لاوروف در پاسخ به مجری شبکه ۴ انگلیس مبنی بر تبادل اسنودن و رفع تحریم‌ها گفت: نمی‌دانم چرا همه سوالاتشان را با همین پرسش به خصوص آغاز می‌کنند. زندگی و تصمیمات ادوارد اسنودن دست خود اوست.  

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید