پنتاگون گزارش "واشنگتن پست" درباره احتمال خروج نظامیان آمریکا از آلمان را رد کرد

وزارت دفاع آمریکا گزارش رسانه‌های آمریکا درباره بررسی خروج نظامیانش از خاک آلمان را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا به تازگی در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور مشغول بررسی تبعات خروج نظامیان این کشور از خاک آلمان است.

این روزنامه نوشت که دلیل اصلی انجام این مطالعه تشدید تنش‌ها میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است.

طبق نوشته واشنگتن پست این مطالعه بعد از آن آغاز شده که ترامپ از تمایلش برای خارج کردن نظامیان آمریکایی در نشستی در اوایل سال جاری میلادی با مقام‌های کاخ سفید و ارتش آمریکا خبر داده بود.

واشنگتن پست همچنین نوشت: ترامپ ظاهرا از هزینه و میزان حضور نظامی آمریکا در آلمان که دربردارنده ۳۵ هزار سرباز فعال می‌شود ناراضی است.

این گزارش خاطر نشان کرده که مقام‌های اروپا از بابت گزارش‌ها درباره خروج شتاب زده آمریکا از آلمان نگران شده‌اند و همچنین از بابت آینده حضور آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو نیز نگران هستند.

واکنش پنتاگون

این در حالی است که سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ درخواستی برای انجام تحلیل از سوی وزارت دفاع درباره تغییر وضعیت سربازان آمریکایی در آلمان مطرح نکرده است.

همچنین اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون نیز گفت: این وزارتخانه نیتی برای خارج کردن هرگونه نیروی موجود آمریکا از آلمان ندارد.

در عین حال ترامپ روز جمعه حین پرواز با هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: هم‌پیمانان آمریکا در ناتو باید بودجه دفاعی خود را افزایش دهند.

ترامپ گفت: آلمان باید پول بیشتری برای این موضوع خرج کند و اسپانیا و فرانسه نیز با آمریکا عادلانه رفتار نکرده‌اند.

همچنین رئیس‌جمهور آمریکا گفت: واشنگتن در زمینه این بودجه بسیار نسبت به هر کشور دیگری نامتناسب پول خرج می‌کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید