ترفیع ۱۶هزار و ۹۰۰ ارتشی‌ "وفادار" به مادورو در ونزوئلا

دولت ونزوئلا به عنوان پاداشی برای "وفاداری" ۱۶هزار و ۹۰۰ تن از پرسنل ارتش این کشور، به آنان ترفیع داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش ونزوئلا در حفاظت از قدرت نیکولاس مادورو، رییس جمهور این کشور در ونزوئلای بحران زده، نیرویی مهم محسوب می‌شود.

ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع این کشور اظهار کرد: ما وفاداری همه مردان و زنان را در افکار و رفتارشان و در هر کاری که در حد خود انجام می‌دهند، ارج می‌نهیم.

مادورو ماه مه طی انتخاباتی جنجالی که از سوی مخالفانش بایکوت شده بود، بار دیگر برای ریاست جمهوری ونزوئلا انتخاب شد. وی از نیروهای مسلح این کشور درخواست کرده است که "علیه خیانت صف‌آرایی کنند".

او مخالفانش را سرکوب کرده و ماه گذشته نیز یک گروه مدافع حقوق زندانیان اظهار کرد، پنج تن از اعضای نیروهای مسلح و سه غیرنظامی به اتهام دست داشتن در تلاش برای کودتا در سال ۲۰۱۵ زندانی شده‌اند.

یک گروه مدافع حقوق بشر دیگر ونزوئلایی نیز ماه پیش اعلام کرد، حدود ۱۵۰ تن از اعضای نیروهای مسلح "به دلایل سیاسی" در زندان به سر می‌برند.

ارتش ونزوئلا از نیروهای دولتی این کشور محسوب می‌شود و پس از واکنش‌های خشونت‌آمیزی که سال گذشته در خصوص اعتراضات خیابانی داشت، با انتقادات بسیاری مواجه شد. در پی این خشونت‌ها، ۱۲۵ تن از مردم جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید