مدیر سلامت محیط و کار استان همدان:

موکب‌داران فقط از دارندگان کارت سلامت برای پذیرایی از زوار استفاده کنند

  • تاریخ انتشار : 1397/8/5 ساعت : 13:52 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
مدیر سلامت محیط و کار استان همدان از الزام دارا بودن کارت سلامت و بهداشت خادمان موکب‌ها خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و نداشتن کارت سلامت متولیان موکب‌ها با آنها برخورد خواهد شد.

حسینعلی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بسیاری از موکب‌داران کارت سلامت تهیه نکرده‌اند، افزود: با توجه به 250 مورد بازرسی صورت گرفته بسیاری از موکب‌ها اقدام به اخذ کارت سلامت و بهداشت نکرده‌اند و باید در اسرع‌وقت برای دریافت این کارت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه 45 موکب در سطح استان به شکل رسمی برپا شده‌اند، تصریح کرد: برای متولیان برپا کننده موکب‌های زائران دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم که بعد از اتمام این دوره کارت سلامت به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است.

نوروزی با اشاره به اینکه بازرسان در ضورت مشاهده تخلفاتی نظیر عدم رعایت بهداشت مواد غذایی با متخلفان برخورد کرده و مواد غذایی معدوم می‌شود، تأکید کرد: متولیان موکب‌ها باید فقط از افرادی که دارای کارت سلامت هستند، برای پذیرایی و خدمت به زائران استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه تا کنون 95 نفر کارت سلامت به متولیان موکب‌ها اختصاص داده شده، از دیگر متولیانی که کارت سلامت ندارند خواست تا برای اخذ این کارت به صورت رایگان اقدام کنند.

نوروزی در رابطه با کنترل سلامت زائران در مرزها عنوان کرد: 25 نیروی متخصص در پایانه و روستاهای مرزی هنگام بازگشت زائران سلامت آنها را کنترل کرده و با انجام اقدامات لازم بیماری‌هایی که زائران مبتلا به آن شده‌اند را شناسایی و درمان می‌کنند.

وی اغلب بیماری‌هایی که زائران دچار آن شده‌اند را تنفسی دانست و اظهار کرد: زائران در مسیر باید تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده و از مواد غذایی و آب آشامیدنی که قابل شرب است، استفاده کنند چرا که عدم رعایت این نکات بهداشتی ‌می‌تواند در سیستم ایمنی آنها اختلال ایجاد کند.

نوروزی در رابطه با اعزام نیروهای پزشکی و متخصص به نجف و کربلا بیان کرد: یک نیروی متخصص برای انجام خدمات درمانی و بهداشتی زائران به نجف و کربلا اعزام کردیم و 5 کارشناس بهداشت محیط را به مرز مهران فرستادیم که این افراد از پل زائر تا منطقه صفر مرزی را پوشش می‌دهند.

مدیر سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان همدان در پایان از استقرار 120 تیم  پزشکی در سطح استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در شهرستان‌ها و همدان نیز تیم‌های پزشکی تا اواخر شب آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید