دبیرکل کمیسیون ملی اوگاندا در آیسسکو:

آشنایی با ظرفیت‌های شیراز فراهم کننده بستر همکاری‌های علمی است

  • تاریخ انتشار : 1397/8/26 ساعت : 14:45 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
دبیرکل کمیسیون ملی اوگاندا در آیسسکو گفت: حضورم در شیراز و آی اس سی، زمینه ‌آشنایی با ظرفیت‌های گسترده موجود برای همکاری با نهادهای آموزش‌عالی را برایم فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ISC دکتر روسی آگویی، در نشست مشترک با سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز، گفت: معتقدم ISC می‌تواند خدمات متعددی در حوزه نشریات علمی، رصد تولید علم و مباحث مربوط به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به اوگاندا ارائه دهد و خوشحالم که می‌توانم نقش رابط را در تحقق این مهم ایفا و مشتاقانه برای برقراری و تحکیم روابط بین دو کشور ایران و اوگاندا تلاش کنم.

آگویی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان اجلاس آیسسکو، در خصوص وضعیت آموزش عالی در اوگاندا، گفت: اوگاندا 2 دانشگاه بزرگ دارد؛ دانشگاه اسلامی و دانشگاه بین‌الملل کامپالا.

او ادامه داد: دانشگاه اسلامی از سال 1988 و توسط سازمان همکاری‌های اسلامی OIC و پیرو تفاهمنامه‌ای راه اندازی شد و کار خود را در دو رشته با 80 دانشجو آغاز کرد و اکنون حدود 8700 دانشجو از 21 کشور در 72 رشته دارد.

آگویی گفت: دانشگاه بین ‌ المللی کامپالا یک دانشگاه خصوصی با چهار دانشکده است که حدود 20 سال فعالیت دارد و 86 درصد دانشجویانش بومی و 14 درصد غیر اوگاندایی هستند؛ پسران بیش از 60 درصد و دختران حدود 40 درصد دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

سرپرست ISC نیز در این جلسه آمادگی این مرکز را برای ارائه هرگونه همکاری در زمینه‌های علمی و پژوهشی اعلام کرد و گفت: داده‌های موجود در ISC داده‌های وسیع و متنوعی است و دانشگاه‌های اوگاندا به صورت برخط می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و در مورد وضعیت تولید علم کشورهای اسلامی اطلاعات کسب کنند.

دکتر محمدرضا دهقانی اضافه کرد: ضمناً ISC بسته به نیاز کشورها برای آنها کارگاه‌هایی را برای ارتقاء اثربخشی پژوهش برگزار می‌کند که در صورت دریافت درخواست، برای برگزاری این کارگاه‌ها در اوگاندا برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی گفت: ISC ماهیت علمی و بین‌المللی دارد و به عنوان یک پایگاه می‌تواند سبب ایجاد پیوند و تعامل بیشتر بین کشورهای اسلامی شود.

براساس این گزارش، دبیرکل کمیسیون ملی اوگاندا در آیسسکو، با تقاضای خود علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری شیراز، به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شد.

به گزارش ایسنا، اجلاس دو روزه دبیران کل کمیسیون‌های ملی کشورهای عضو آیسسکو پیرو تعاملات گسترده وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، دفتر منطقه‌ای آیسسکو در تهران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و به میزبانی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام طی روزهای 20 و 21 آبان 1397 در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید