شویگو: تقویت توانایی‌های سربازان روس در پی تصمیم خروج آمریکا از پیمان ۱۹۸۷ بررسی شده است

وزیر دفاع روسیه امروز (سه ‌شنبه) اظهار کرد، به دنبال تصمیم خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، اقدام برای تقویت توانایی‌های جنگی سربازان روس در نشست‌های اخیر سوچی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از ۱۹ تا ۲۲ نوامبر با رهبران وزارتخانه‌های روسیه از جمله وزارت دفاع و نیز نمایندگان شرکت‌های صنایع دفاعی این کشور نشست‌هایی را در شهر سوچی برگزار کرده است.

وزیر دفاع روسیه در کنفرانسی تلفنی افزود: در میانه افزایش رقابت‌ تسلیحاتی که در پی برنامه آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد صورت گرفته، اقدام برای تقویت توانایی‌های جنگی سربازان و نیروها مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شویگو ادامه داد: همچنین تاکید شده است که برنامه تسلیحاتی جدید کشور تا سال ۲۰۲۷، این کشور را قادر می‌سازد که سرعت مورد نیاز برای تجهیز ارتش و نیروی دریایی را حفظ کند.

این وزیر روس همچنین اظهار کرد، مقاماتی که در این نشست حاضر بوده‌اند، پوتین را از توانایی‌های نیروهای مسلح و پیشرفت‌های آنان مطلع کرده تا از امنیت این کشور و ظرفیت‌های آن برای مبارزه با رقیبی که از تکنولوژی‌های پیشرفته برخوردار است، اطمینان حاصل کنند.

به گفته شویگو، در این نشست‌ها تدارکات نظامی روسیه نیز در کنار اقدامات دیگر برای ایجاد ذخیره منابع فنی، مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر دفاع روسیه اظهار کرد: وزارت دفاع روسیه قصد دارد بیش از ۴۰۰۰ مانور را برگزار کند و حدود ۸.۵ هزار فعالیت عملیاتی در سال ۲۰۱۹ صورت دهد.

شویگو افزود: سال ۲۰۱۹ مملو از فعالیت‌ها خواهد بود، قرار است بیش از ۴۰۰۰ مانور در مناطق مختلف و حدود ۸.۵ هزار فعالیت عملیات برای آموزش نظامی برگزار شود و تمرکز بر استفاده از تجربه نیروها در درگیری‌های مسلحانه مدرن و آموزش فرماندهان در اجرای ماموریت غیرقابل قیاس به طور فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: وزارت دفاع عملیات بررسی غیرمنتظره برای آمادگی نظامی نیروها را ادامه می‌دهد و این عملیات به روشن شدن نقاط ضعف منجر می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید