تجمع راست‌گراها در خیابان‌های رم با شعار "ایتالیا دوباره برخیز"

حزب راستگرای لیگ ایتالیا تجمعی اعتراضی در رم برگزار کرد و معترضان شعارهای "اول ایتالیا" و "ایتالیا دوباره برخیز" سر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جناح چپ ایتالیا از حزب لیگ بابت به تعویق نینداختن اعتراضات رم در شرایطی که ایتالیا درگیر بحران‌هایی است، انتقاد کرد.

ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا که رهبر حزب راست افراطی لیگ هم هست، شنبه تاکید کرد اروپا باید روح خود را که با جهانی‌سازی گم شده است، احیا کند.  

حزب لیگ از ماه ژوئیه در کنار جنبش ضد تشکیلاتی پنج ستاره در دولت ائتلافی حضور دارد. این حزب راست افراطی ایتالیا در تجمع خودشان بار دیگر بر دیدگاه‌های ضد مهاجرت و ضد اسلامی و احیای اروپا تاکید کردند.

وزیر کشور افراطی ایتالیا حین این تجمع تاکید کرد اروپا به سمت غرق شدن پیش می‌رود. او گفت: ضرورت دارد که اروپا هویت و روح خود را که توسط برخی به نام جهانی‌سازی گم شده است، احیا کند.

سالوینی گفت، آنها قصد دارند اروپایی را بسازند که بر پایه اشتغال، احترام و ترقی باشد.

او گفت: چطور کسی می‌تواند اشتغال و رشد اقتصادی قید شده در توافق‌ها را پس از دیدن وقایع در اروپا تضمین کند؟ به ظهور بحران مالی در آلمان قدرتمند نگاه کنید، به معترضان جلیقه زرد فکر کنید. خشونت هرگز صحیح نیست اما کسانی که بذر فقر و تقلب را کاشتند اکنون متحمل ضربه می‌شوند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید