استاندار:

تاکنون کمتر از گل به کارگران استان مرکزی گفته نشده

  • تاریخ انتشار : 1397/9/19 ساعت : 10:43 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
استاندار مرکزی گفت: در 14 ماه استانداری بنده کمتر از گل به کارگران گفته نشده است.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در تریبون آزاد دانشگاه اراک که به مناسبت روز دانشجو و با محوریت مطالبه‌گری دانشجویان با حضور حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، توسط انجمن اسلامی این دانشگاه ترتیب داده شده بود، عنوان کرد: برخی از مشکلات دانشجویی مانند مباحث صنفی، خوابگاهی، فضای آموزشی، سلف و غذا و ... باعث دردسرهایی شده است. ما پذیرای نقدها هستیم، اما درخواست دارم که توهینی به مقامات و ارکان نظام و دولت صورت نگیرد.

وی گفت: نقدها مورد پذیرش و احترام است و قول می‌دهم که در نشستی کاملا کاری و اجرایی مسائل و مشکلات  دانشجویان با مسئولان امر بررسی و حتی در صورت لزوم در تهران پیگیری شود.

آقازاده در خصوص سوالی درخصوص عدم استفاده از نظرات و تمایلات دانشجویان در انتصابات دانشگاه بیان کرد: در عمر 32 ساله کاری خود همواره تلاش داشته ام که از جوانان استفاده کرده و مشورت بگیرم و به ریاست دانشگاه اراک نیز برادرانه توصیه می‌کنم که در برخی از انتصابات حتما از نظر دانشجویان به واسطه انجمن‌ها استفاده کند و قطعا نتیجه‌ای مثبت در پی خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص وضعیت کارگران هپکو تصریح کرد: در طول 14 ماه استانداری بنده در استان مرکزی کمتر از گل به کارگران گفته نشده است و حتی با وجود آنکه کارگران هپکو سه روز خط آهن تهران-اهواز را بستند و علیرغم آمادگی نیروی انتظامی اجازه هیچ‌گونه برخوردی با کارگران را ندادم چراکه می‌خواستم کارگران بدانند که درکشان می‌کنم، البته خوشبختانه پس از سه سال هپکو به تولید نشسته است و به جای سر و صداهای منفی صدای تولید و کار از کارخانه به گوش می‌رسد و افتخار بزرگی برای کشور، استان و کارگران است. این امر حاصل تلاش‌های استان و تدبیر دولتمردان در این شرایط خاص و سخت کشور است.

استاندار مرکزی در خصوص برخورد سلیقه‌ای و فراقانونی با دانشجویان که در این جلسه مطرح شد، خواستار ارائه مصداق و نمونه از سوی دانشجویان جهت رسیدگی شد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان که سوال دانشجویان بود اظهار کرد: استان مرکزی دارای 2 هزار و 850 واحد صنعتی و تولیدی است که برای 98 تا 100 هزار نفر شغل ایجاد کرده است و تا سال گذشته برخی واحدها تعطیل و برخی با معوقات هفت ماهه حقوق کارگران مواجه بودند، اما امروز در شرایط تحریم کارخانجات بزرگ با یکی دو ماه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها مواجهند و کارخانجاتی مانند ایرالکو، هپکو، آذرآب، واگن‌پارس، ماشین‌سازی و ... مشغول به کار و تولید هستند.

آقازاده عنوان کرد:در شرایطی که شورای تامین استان حضور من در کارخانجات و جمع کارگران را منع کرده‌ بود در بین کارگران و در واحدهای صنعتی حاضر شدم، با حضور خود حرف‌های کارگران را شنیدم و همین امر باعث آرامش فضا و انگیزه ای شد تا مطالبات کارگران را پیگیری کنم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید