تاکید مقامات سازمان ملل بر تحقیقات بین‌المللی درباره قتل خاشقجی

سخنگوی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که تحقیقات عربستان درخصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی "کافی" نیست.

به گزارش ایسنا، راوینا شمداسانی، سخنگوی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص موافقت مجلس سنا با مسؤول دانستن بن سلمان در قتل خاشقجی گفت: تحقیق ریاض درخصوص قتل روزنامه‌نگار سعودی کافی نیست.

شمداسانی بر ضرورت انجام تحقیقات بین‌المللی درخصوص این جنایت تاکید و از مقامات ترکیه و عربستان به خاطر انجام تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده تشکر کرد.

شمداسانی در ادامه گفت: نیاز مبرمی به مداخله بین‌المللی وجود دارد و ما تمام قد از این امر حمایت می‌کنیم و هرگونه تحقیق احتمالی در خصوص این پرونده در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام خواهد شد.

سنای آمریکا یک قطعنامه جداگانه‌ای را روز پنج‌شنبه به تصویب رساند که مشخصا نام ولیعهد سعودی را به عنوان مسؤول قتل خاشقجی ذکر کرده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که به این نتیجه رسیده است که قتل خاشقجی با دستور مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

در این راستا فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این است که باید تحقیقات شفاف و فراگیری در خصوص قتل خاشقجی صورت بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: موضع گوترش در قبال نیاز به انجام تحقیقات بین‌المللی و شفاف واضح است و وی تمامی واقعیت‌ها درخصوص آنچه رخ داده را بررسی می‌کند.

فرحان حق همچنین گفت: شما پیشتر از آنچه کمیسیون عالی عالی حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه گفته است، مطلع شده‌اید.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید