کنگره شهدای ایلام برگزار می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1397/9/24 ساعت : 15:07 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
استاندار ایلام گفت:تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از برنامه‌های ثابت دولت تدبیر و امید در استان ایلام است .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، « قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان از خانواده های شاهد و ایثارگر بعنوان حافظان اصلی نظام و کشور یاد و اظهار کرد: امروز جمهوریت و اسلامیت نظام خاری در چشم کشورهایی ست که نه مردم سالاری را به معنای واقعی برمی‌تابند و نه توان تحمل دین رهایی بخش اسلام دارند چون سخت اسیر مصائب و مشکلات خود هستند .

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران نظام طاغوت و استبداد تغییر کرد و  کشور دگرگون شد، ادامه داد: تغییراتی که انقلاب اسلامی در کشور به وجود آورد منافع کشورهای استبدادگر و استعمارگر را به خطر انداخت و این مهم عامل دیگر خصومت‌های آنان با کشور و ملت ما است .

استاندار ایلام شکل‌گیری انقلاب اسلامی در شرایط و اقتضائات آن زمان را معجزه قرن نامید و گفت: برای به ثمر نشستن این انقلاب و دوام آن هزاران شهید داده ایم و همه باید پایبند و متعهد به خون شهدا باشند .

سلیمانی با تاکید بر اینکه استان ایلام در ایثار و فداکاری و شهادت طلبی پیشگام بوده و در  جنگ تحمیلی دین خود را به آب و خاک و کیان این سرزمین ادا کرده است، بر حفظ دستاوردهای دفاع مقدس تاکید کرد ادامه داد: باید دستاوردهای معنوی چون فرهنگ شهادت و ایثارگری و از خودگذشتگی آن دوران حفظ شود و هم آثار برجای مانده از دوران جنگ را بعنوان یادبود دوران استقامت و پایداری حفظ کرد.

وی تاکید کرد: یک پای ثابت برنامه های دولت در استان تکریم خانواده شهدا و ایثارگران بوده است و در این ایام دیدارهای متعددی انجام گرفته است .

نماینده عالی دولت در استان در ادامه به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه دشمن جنگ روانی و اقتصادی شدیدی علیه ملت بزرگ ایران به راه انداخت اما امروز با اتحاد و وحدت آحاد مختلف مردم و مسئولان نقشه شوم آنان با شکست مواجه شده است .

وی به تلاش و تکاپوی مسئولان استان در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم اشاره و تصریح کرد: امروز تلاش های بسیار خوبی در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، سرمایه گذاری، توسعه زیرساخت ها و ... انجام شده است که انشاءالله با به ثمر رسیدن آنها تحول مثبت و خوبی در استان ایجاد خواهد شد .

استاندار ایلام در ادامه به رعایت قانون 25 درصد استخدام ها برای خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها باید سهم 25 درصد اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران رعایت کنند و اگر این مهم انجام نشده است درپی جبران آن برآیند .

وی در ادامه با انتقاد از رویه برخورد برخی مناطق درخصوص نحوه نگرش به مسئله اشتغال، گفت: وقتی کارخانه یا پروژه ای در یک منطقه ایجاد می شود باید اولویت اشتغال با آن منطقه باشد اما این به معنای انحصار اشتغال صفر تاصدی در آن منطقه نیست .

سلیمانی تاکید کرد: وقتی یک پروژه با اعتبارات ملی و استانی در یک منطقه ساخته می شود نمی توان گفت که صد در صد اشتغالزایی منحصر به آن منطقه است و یک مسئول شهرستانی و یا استانی، مسئول همه شهرستان و استان است و صرفا مسئول یک منطقه خاص نیست و باید نگاه فرابخشی داشته باشد .

وی در پایان به کنگره بزرگ شهدا در استان اشاره کرد و گفت: کار بزرگی در استان در حال انجام است و آن کنگره بزرگ شهدا در استان است و می‌طلبد که همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و مردم دست در دست هم بگذارند تا به بهترین شکل ممکن این کار مهم صورت پذیرد . که می‌تواند در تمام ابعاد برای استان باعث خیر و برکت شود و آن یادآورسلحشوری مردمان بزرگ ایلام در دفاع از دین و سرزمین خود است .


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید