رئیس جهاددانشگاهی قم:

برخی مدیران با رفتارهای خود عجین شده‌اند و نمی‌خواهد تغییر کنند

رئیس جهاددانشگاهی قم گفت: آموزش باید منجر به تغییر رفتار شود، برخی مدیران با رفتارهای خود عجین شده‌اند و نمی‌خواهد تغییر کنند، زیرا می‌دانند تئوری‌های مدیریتی جدید، روش‌های قبلی را زیر سوال می‌برد به همین دلیل این دوره‌ها را برنمی‌تابند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حیدری عصر روز گذشته (دوشنبه ۹ اردیبهشت) در دوازدهمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم در سالن جلسات معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری عنوان کرد: آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری نقش مهمی در توسعه و پیشرفت و اعتلای کشور دارد اما فناوری و پژوهش را باید در جهت رفاه و معیشت مردم کاربردی کرد تا بتوانیم از مشکلات و دشواری‌ها، به خوبی عبور کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری باید بر رفاه مردم اثر بگذارد و سطح زندگی جامعه را ارتقا بخشد؛ وگرنه ارزش و بهایی ندارد.

حیدری بیان کرد: باید در تحقق طرح‌های اثرگذار پژوهشی و فناوری، کار را به مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی و جهاد دانشگاهی سپرد.

وی گفت: رسالت تشکیل کارگروه‌ها در پیگیری مشکلات و موانع، کاهش بروکراسی است در این راستا باید بودجه‌های پژوهشی به طور مستقیم در اختیار مراکز علمی و پژوهشی قرار بگیرد تا با استفاده از نیروهای متخصص و نخبگان، این طرح‌ها عملیاتی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: شرکت‌های دولتی و بانک‌ها موظفند مبلغی را در پژوهش به صورت نقد به حساب ویژه پژوهش واریز کنند تا مراکز پژوهشی و علمی و جهاد دانشگاهی در جهت تحقق طرح‌های پژوهشی و فناورانه از آن استفاده کنند. سال قبل پیگیری‌هایی در مورد واریز اعتبارات داشتیم که بی نتیجه بود و در حالی که بانک‌ها و شرکت‌های دولتی سود ده بودند اما در بحث پژوهش ورود نکردند.

حیدری در مورد برگزاری دوره‌های تخصصی برای مدیران گفت: آموزش مدیران و کارکنان، زمینه ساز تحول و ارتقای توانمندی‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: طرح تحول اداری هفت جز دارد، اصلی‌ترین جز آن طرح تشویقی داشت و حضور مدیران در گذشته در این طرح‌های آموزشی، پررنگ بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم اظهار کرد: در این طرح‌های جدید، گواهی نامه قابل ترجمه در کشورهای دیگر به مدیران ارائه می‌شود اما همچنان مدیران از آن استقبال نمی‌کنند.

حیدری در پایان با اشاره به مقاومت برخی مدیران در برابر تغییرات رفتاری گفت: باید نگرش‌ها نسبت به مدیریت تغییر کند و در این باره آسیب شناسی شود، جهاد دانشگاهی ممارست زیادی در برگزاری این دوره‌ها دارد و می‌تواند نیازهای آموزشی و پژوهشی و فناوری و نوآوری را پاسخ دهد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید