پهباد از عرصه های طبیعی خراسان شمالی مراقبت می کند

بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: قول خریداری یک دستگاه پهباد برای این اداره کل داده شده است که کاربرد آن گشت، مراقبت، شناسایی هوایی و کنترل وضعیت حریق خواهد بود.
سرهنگ موسی الرضا حیاتی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون یگان حفاظت منابع طبیعی این استان با کمبود نیرو مواجه است و استفاده از یک سری امکانات از جمله پهباد را ضروری ساخته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته توسط متخلفین 800 هکتار تخریب اراضی ملی در این استان صورت گرفت گفت: اداره کل منابع طبیعی با توجه به حساسیت منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی نیاز به تامین نیرو و اعتبارات لازم دارد که انتظار می رود همه مسئولین در جذب نیرو و اعتبارات برای حفظ صیانت از اراضی ملی همکاری لازم را داشته باشند.
سرهنگ حیاتی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته برای حفظ عرصه های طبیعی این استان افزود: اخیرا برای نخستین بار هشت دستگاه دمنده به مبلغ 300 میلیون ریال به منظور جلوگیری از حریق در مراتع و همچنین خلاء هوا در حریق خریداری شده است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

نظر خود را ثبت کنید