9 میلیارد ریال برای یک پروژه آبیاری کم فشار روستای بجنورد هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون 8 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای پروژه آبیاری کم فشار روستای کلانتر در بجنورد هزینه شده است.
بهروز عربی شنبه در گفت و گو با ایرنا کل اعتبار اجرای این طرح را 16 میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: طرح یاد شده در مساحت 264 هکتار در دست اجرا است که عملیات آن از بهمن ماه سال قبل آغاز شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان اینکه این طرح تا پایان تیرماه امسال به اتمام خواهد رسید گفت: هدف از اجرای طرح در این منطقه خرده مالکی بودن، نگهداری و هزینه های بعد از آن و همچنین آبیاری کم فشار بهترین سیستم آبیاری در روستای کلانتر بجنورد است.
عربی با بیان اینکه برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی به دنبال این هستیم که سامانه آبیاری از سنتی به پیشرفته تغییر کند، افزود: توانمندی استان خراسان شمالی در اجرای آبیاری تحت فشار 50 هزار هکتار است که تاکنون 22 هزار هکتار انجام شده است.
به گفته مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اتمام پروژه آبیاری کم فشار روستای کلانتر در بجنورد 135 خانوار از خدمات این طرح برخوردار خواهند شد.
استان خراسان شمالی دارای 344 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی است که سالانه 1.2 میلیون تن انواع محصولات از این سطح برداشت می شود.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

نظر خود را ثبت کنید