کارگاه آموزشی خلاقیت نوجوانان در مرکز رشد واحدهای فناور انزلی

انزلی – ایرنا- مدیر مرکز رشد واحدهای فناور انزلی از برگزاری کارگاه آموزشی رایگان خلاقیت برای نوجوانان در این مرکز خبر داد.
بهاره پورمرادی روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد : در این کارگاه که از روز 15 تیر آغاز شده و تا 15 شهریور ادامه دارد مباحثی همچون خلاقیت، شیوه حل مساله، برنامه ریزی، آینده نگری در کارها طی 10 جلسه آموزش داده می شود.
وی تصریح کرد : در این کلاسها به نوجوانان، خلاقیت از طریق برنامه نویسی ، به همراه محاسبات خلاقانه آموزش با هدف افزایش خلاقیت، توان حل مساله، قدرت برنامه ریزی و آینده نگری در کارها آموزش داده می شود.
پورمرادی خاطرنشان کرد:امروزه موفقترین مدیران شرکتهای بزرگ دنیا، مدیرعاملهای شرکتهای نرم‌افزاری هستند .
به گفته وی تحقیقات نشان داده که امر برنامه نویسی ، نگاه سازمانی و سیستماتیک و نگرشی قوی برای مدیران ایجاد می‌کند که به آن به اصطلاح نگاه کامپیوتری می‌گویند.
وی افزود: نسل آینده کشور باید نسلی نوآور ، خلاق و کارآفرین باشد که نیازهای روز کشور و منطقه را ببیند و برای رفع آن خدمات و کالا ارائه دهد، نسلی که در آن افراد تولید کار کنند، ارز آوری داشته باشند و بتواند باعث جدایی بودجه کشور از نفت شود.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناورانزلی متذکر شد:برای تحقق اقتصاد مقاومتی و داشتن ملتی خودکفا نیاز است تا کودکان ما در همان سنین با این امور آشنا شوند و همچنین امر فضای مجازی و برنامه نویسی در زندگی آینده آنها بخش جدانشدنی زندگی آنها خواهد بود، پس بجاست از امروز برای آینده و رقابت در محیط بین المللی آشنا شوند.
مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی سال 1384 بعنوان واحد اقماری تاسیس شد و با توجه به قابلیتهای ویژه بندرانزلی از نظر صنعتی و تجاری بویژه برخورداری از امکانات منطقه آزاد تجاری صنعتی بندرانزلی اسفند ماه سال 1386 بعنوان اولین مرکز رشد مستقل شهرستانها شروع به کار کرد.
هم اکنون 23 شرکت و 7 هسته فناور در زمینه های فناوری اطلاعات ، الکترونیک ، مکانیک ، کشاورزی ، خدمات تخصصی در این مرکز مشغول فعالیت هستند.
مرکز رشد واحدهای فناور با در اختیار قرار دادن فضا برای فعالیت ، معافیت مالیاتی، حمایت مالی در قالب ارائه تسهیلات، برگزاری کارگاه آموزشی، مشاوره حقوقی و مالی فرصت مغتنمی برای پژوهشگران، مخترعان و افراد دارای ایده است.
خبرنگار: بابایی
6030

نظر خود را ثبت کنید