تاکسی فرسوده , نوسازی , پرداخت الکترونیک " />

سه هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج شدند

  • تاریخ انتشار : 1396/5/17 ساعت : 07:46 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: سه هزار دستگاه تاکسی فرسوده از پارسال تاکنون در این کلانشهر از رده خارج شده اند.
سید مهدی علوی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از پارسال تاکنون چهار هزار و 11 متقاضی در سامانه ستاد سوخت نامنویسی کرده و 2 هزار و 650 دستگاه تاکسی جدید به متقاضیان واگذار شده است.
وی ادامه داد: طرح تجهیز تاکسیها در مشهد به سامانه پرداخت الکترونیکی نیز تا 15 روز دیگر نهایی می شود. بانک عامل برای این اقدام مشخص شده و مقدمات نصب دستگاهها و تجهیزات بر روی تاکسیها نیز در دست انجام است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: این طرح ابتدا در تاکسیهای ورودی شهر و سپس در تاکسیهای بی سیم و تاکسیهای گردشی اجرا می شود. با عملیاتی شدن این سامانه علاوه بر امکان پرداخت از طریق 'من کارت' امکان پرداخت از طریق کارتهای عضو شبکه شتاب نیز وجود دارد و اطلاعات راننده و نحوه محاسبه نرخ نیز از طریق نمایشگر نصب شده روی تاکسی به نمایش گذاشته می شود.
طبق قانون، تاکسیهای با بیش از 10 سال سابقه فعالیت باید نوسازی شوند. 13 هزار و 250 دستگاه تاکسی فعال در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد به شهروندان خدمت می کنند.
هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سطح این کلانشهر وجود دارند که رانندگان آنها یا نسبت به نامنویسی برای نوسازی خودرو اقدام نکرده و یا فرایند تکمیل پرونده نوسازی را تکمیل نکرده اند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858

نظر خود را ثبت کنید