دولت , دوازدهم , انتقال اب خزر " />

مدیرعامل آب منطقه ای:

دولت دوازدهم برای انتقال آب خزر به سمنان تصمیمات راهبردی اتخاذ کند

  • تاریخ انتشار : 1396/5/23 ساعت : 08:01 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان این که راهکارهای استانی برای انتقال آب دریای خزر به این استان کارساز نبوده است ، گفت : باید در دولت دوازدهم با اتخاذ تصمیمات راهبردی برای رفع این چالش اقدام شود.
ایرج حیدریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون پیگیری های متعددی برای انتقال آب خزر از سوی مسوولان استانی انجام شده است اما تصمیم راهبردی برای اجرای این طرح گرفته نشده است.
وی خاطرنشان کرد : هیچ منابع جایگزینی برای رفع کمبود آب در دراز مدت به غیر از انتقال آب خزر به سمنان وجود ندارد و باید با اتخاذ راهبرد صحیح و مذاکراتی فشرده و منسجم با مدیران ارشد سازمان حفاظت زیست این طرح مهم ملی اجرایی شود.
وی اضافه کرد : مهم ترین چالش در اجرا نشدن بسیاری از طرح های توسعه ای ، کمبود آب است و با افزایش تولیدات آبی و گسترش منابع می توان برای افزایش اشتغال در این استان تلاش کرد.
حیدریان تصریح کرد : یکی از علت های اصلی افزایش نیافتن جمعیت استان سمنان از سال 1357 تاکنون کمبود آب و مهاجرت جمعیتی بوده که ضروری است مشکل آب این استان در دولت دوازدهم برطرف شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه سمنان اضافه کرد : مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه با اجرای طرح های انتقال آب بین حوزه ای به دلیل محدودیت های زیست محیطی مخالفت کرده بود که با درایت مسوولان و نمایندگان استانی انتقال آب خزر به سمنان در زمان اجرای این برنامه منع قانونی ندارد.
وی ادامه داد : چالش کمبود آب در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان نسبت به سایر نقاط استان بحرانی تر است و باید با تصمیم درست و اجرای طرح های میان مدت و بلند مدت برای رفع این مهم اقدام کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه سمنان تصریح کرد : انتقال آب سد نمرود به شهرستان گرمسار، انتقال آب از سرچشمه های قطری گلستان به شهرستان شاهرود از جمله طرح میان مدت برای رفع کمبود آب در برخی از شهرستان های استان است.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

نظر خود را ثبت کنید