اجتماعی , سیل , خراسان شمالی " />

سیل 2600 میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت زد

  • تاریخ انتشار : 1396/5/22 ساعت : 19:53 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
آشخانه- ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیل از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار و 600 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد که 40 میلیارد آن مربوط به استان خراسان شمالی است.
محمد علی طهماسبی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای سد شیرین دره شهرستان مانه و سملقان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش کشاورزی 38 درصد از خسارت های مربوط به حوادث غیرمترقبه را به خود اختصاص داده است .
وی بیان کرد: 18 استان کشور در مرز تهدید سیل قرار دارند که باید پیش بینی های لازم برای این استان ها انجام شود.
طهماسبی افزود: با پیگیری و بررسی های انجام شده با استانداری ها مقرر شده است که پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین برای جبران خسارت ها برای کشاورزان در نظر گرفته شود.
فرماندار مانه و سملقان هم به خبرنگار ایرنا گفت: هر چند شدت جریان سیل اخیر زیاد بود اما، توانسته ایم با همکاری و تعامل اداره راه و شهرسازی و دیگر دستگاه ها ارتباط راه های روستایی بسته شده را در کمترین زمان بازگشایی کنیم .
غلام رضا عوض زاده افزود: از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان اجرای پل و آبنمای روستای تازه قلعه تصویب و عملیات اجرایی آن شروع شده است.
شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
* دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی و همچنین مردم می توانند دیدگاه ها یا برنامه های خبری خود را از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09159768804 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا نمابر کنند.
* سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
7183/ 6042 خبرنگار:مرضیه اردکام** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

نظر خود را ثبت کنید