مدیرعامل بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان:

30 درصد سود شرکت های بنیاد مستضعفان به محرومیت زدایی اختصاص دارد

  • تاریخ انتشار : 1395/11/12 ساعت : 16:24 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور، گفت: در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم 30 درصد سود شرکت های بنیاد مستضعفان برای انجام طرح های محرومیت زدایی در اختیار بنیاد علوی قرار می گیرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، موسی برزگری با بیان اینکه بنیاد اصولی را به عنوان محرومیت زدایی مشخص کرده و آن را دنبال می کند، افزود: حفظ عزت نفس و کرامت انسانی محرومان و مستضعفان، توجه همزمان به رفع پیامدهای محرومیت در کوتاه مدت و رفع علل واقعه بروز محرومیت در بلند مدت از این اصول است.
وی، تمرکز بر گروه های اجتماعی محروم در مناطق مورد نظر، توانمندسازی، تعالی و خوداتکایی و ترویج فرهنگ خدمت به محرومان با محوریت خانواده ها را از دیگر اصول بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی عنوان کرد.
برزگری با اشاره به فعالیت های بنیاد علوی در محورهای مختلف، بیان کرد: از جمله این فعالیت ها توانمندسازی اقتصادی خانوارها در قالب ارائه یارانه در جهت اشتغال زایی، کمک به بازاریابی محصولات است، ضمن اینکه در این راستا ارتقای بهداشت و سلامت محرومان جامعه و اجرای طرح حمایتی تغذیه مادران باردار و شیرده، طرح ساخت مراکز درمانی در مناطق محروم با عنوان درمان بستر هم اکنون مورد توجه بنیاد علوی قرار گرفته است.
وی، توجه به سرمایه های انسانی در مناطق کم برخوردار جامعه را به عنوان یکی از اهداف بنیاد علوی دانست و گفت: کمک به ارتقای سطح علمی دانش آموزان و برگزاری اردوی سالیانه برای بیش از 15 هزار دانش آموزان مناطق محروم، راه اندازی صندوق وام دانشجویان نیازمند در این مناطق و احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی از جمله اقدام هایی است که بنیاد علوی در راستای تقویت سرمایه انسانی در این مناطق انجام می دهد.
مدیرعامل بنیاد علوی با بیان این که بخشی از اقدام های بنیاد ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی برای محرومان جامعه از جمله مشارکت در احداث و تکمیل مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر است، کمک به احداث و تکمیل مسکن خانواده های پرجمعیت، کمک مالی برای تامین مسکن محرومان، خدمات حمایتی از جمله توزیع البسه، احداث و تجهیز مساجد حوزه های علمیه و کمک های بلاعوض را از دیگر اقدام های بنیاد علوی عنوان کرد.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ایرج منصوری**انتشاردهنده: مژگان توانا
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://telegram.me/irnaeco

نظر خود را ثبت کنید