پهنای باند اینترنت دراستان بوشهر دردولت یازدهم 9برابر شد

  • تاریخ انتشار : 1395/11/12 ساعت : 18:16 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
بوشهر- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با افزایش ارائه خدمات فیبر نوری در استان بوشهر پهنای باند اینترنت که در ابتدای دولت یازدهم در این استان شش و یک دهم گیگابایت بود اکنون به 55 گیگابایت رسیده که 9برابر شده است.
به گزارش ایرنا، علی اصغر عمیدیان روز سه شنبه در جلسه شورای اداری دشتستان استان بوشهر افزود: همچنین شبکه انتقال که در ابتدای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر 59 و هشت دهم بود، با افزایش بیش از سه برابری به 200گیگابایت رسید و مشترکان اینترنت نیز از 125هزار نفر به 525هزار نفر افزایش یافته است.
وی با اشاره به خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در حوزه عمران و رفاه روستاییان بیان کرد: در این دوره سه ساله به 135روستای استان بوشهر اینترنت ارائه شده است.
عمیدیان ادامه داد: امروز همزمان با آغاز دهه مبارک فجر پنج پروژه مخابراتی و فناوری با سرمایه گذاری دو هزار و 464میلیارد ریال در استان بوشهر به بهره برداری می رسد.
وی گفت: این پروژه ها شامل ارائه اینترنت به 406روستا، توسعه شبکه تلفن ثابت، شبکه پهنای باند ثابت در بوشهر، توسعه نسل سوم تلفن همراه از 3 شهر به 28 شهر و نسل چهارم تلفن همراه از 9شهر به 11 شهر است.
عمیدیان اضافه کرد: همچنین اقداماتی که در این حوزه تا پایان دولت در استان بوشهر انجام خواهد شد ارائه اینترنت به 110روستا و توسعه 390کیلومتر فیبر نوری بین شهری استان است.
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: 2 برابر شدن شبکه انتقال، سه برابر شدن پهنای باند، توسعه و مجهز شدن همه شهرهای استان به شبکه نسل سوم و توسعه شبکه نسل چهارم از 11 شهر به 23شهر استان از دیگر پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان دولت تدبیر و امید در استان بوشهر است.
عمیدیان گفت: هم اکنون با توجه به توسعه ارتباطات و استفاده صحیح از اینترنت تجارت الکترونیک بسیار پر رونق و مشاغل زیادی از این طریق ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: ستاد توسعه کسب و کار الکترونیک در استان بوشهر راه اندازی شده که امیدواریم در شهرستان دشتستان نیز با کمک فرماندار راه فعالیت متخصصان و علاقه مندان هموار شود.
وی در باره مشکلات مطرح شده در زمینه پوشش شبکه های تلفن همراه، ثابت و اینترنت در روستاها و جاده کوهستانی ارم و بوشکان قول بررسی و حل مشکلات موجود را داد.
فرماندار دشتستان گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از سه رکن اساسی و اصولی مردم بعنوان خاستگاه، اسلام نوید بخش آزادی و سعادت و سوم رهبری امام شکل گرفت.
ارسلان زارع افزود: با گذشت 38سال از پیروزی انقلاب دستاوردهای ارزشمندی نصیب ملت سرافراز ایران شده که همه آنها را می توان در همه آرمانهای انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهووری اسلامی خلاصه کرد.
وی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید خدمات ارزشمندی به ملت ایران ارائه شده است و امروز شاهد آرامش اجتماعی و ثبات و اقتدار لازم در عرصه های مختلف هستیم.
زارع بیان کرد: با وجود خدمات ارزشمندی که در حوزه های مختلف در شهرستان صورت گرفته اما در مورد توسعه شبکه کابلی و تلفن ثابت 9شهر شهرستان نیاز به کار دارد.
وی اضافه کرد: در بخش های ارم و و بوشکان پوشش دهی تلفن همراه از مشکلات عمده و حل آن خواسته مردم منطقه است.
فرماندار دشتستان بیان کرد: طبق قول معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرمانداری لیستی از روستاهای بالای 20 خانوار که مشکل مخابراتی دارند را برای حل مشکل تهیه خواهد کرد.
زارع ادامه داد: این مشکلات تا پایان نیمه اول سال 96 برطرف خواهد شد و سایر شهرهای شهرستان نیز مانند برازجان و آبپخش از نسل چهارم بهره مند می شوند.
شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان 250 هزار نفر جمعیت دارد.
7213/6043** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

نظر خود را ثبت کنید