فرسودگی شبکه برق آمل با 20 میلیارد تومان نوسازی می شود

  • تاریخ انتشار : 1395/11/12 ساعت : 20:22 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
ساری- ایرنا- رئیس اداره توزیع برق آمل از اختصاص حدود 20 میلیارد تومان اعتبار جدید برای نوسازی شبکه های فرسوده توزیع و انتقال برق و نیز توسعه شبکه های جدید در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدمهدی گراییلی افرا عصر سه شنبه در آئین افتتاح اداره برق شرق آمل که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران برگزار شد ، گفت : هم اکنون بیش از 30 درصد شبکه توزیع و انتقال برق شهرستان آمل فرسوده است و برای بازسازی آن اعتبارهای کلان ملی نیاز است.
وی افزود : بارش شدید برف آذر ماه امسال باعث مستهلک شدن خطوط توزیع و انتقال برق شهری آمل شد و شرکت توزیع برق مازندران حدود 200 میلیارد ریال به شهرستان آمل اختصاص داده که سهم مهمی در اجرای طرح نوسازی و توسعه شبکه های برق این شهرستان خواهد داشت .
رئیس اداره توزیع برق آمل همچنین از خرید جرثقیل فوق سنگین ایمنی برق به ارزش هفت میلیارد ریال برای این شهرستان خبر داد و گفت که مراحل اداری خرید این جرثقیل انجام شده است.
وی افزود : یک پست جدید برق 63 کیلووات هم در شهر آمل در دست ساخت است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز تا زمان اوج مصرف در تابستان به بهره برداری برسد.
او با بیان اینکه اداره توزیع برق آمل در هشت ماه گذشته سه بحران کم سابقه را پشت سر گذاشته ، ادامه داد : طوفان شهریور ماه، بارش بی سابقه برف آذر ماه که باعث به بارآمدن خسارت های سنگین مالی به این اداره شده ونیز جان باختن یکی از سیمبانان این اداره دراین مدت بسیار سنگین بوده و اکنون در راه هموار کردن خسارت های این بحران هاست.
رئیس اداره توزیع برق آمل خسارت های ناشی از وقوع طوفان و بارش برف را بیش از 10 میلیارد تومان به تاسیسات و زیرساخت های برق برآورد کرد و گفت که حدود پنج میلیارد تومان از این میزان از محل اعتبارات بحران تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد : شهرستان آمل در زمره شهرستان بزرگ به لحاظ تاسیسات و مشترکان برق به شمار می رود و نیاز به دو منطقه ای شدن آن وجود داشت، واکنون با این تقسیم بندی در راستای افزایش سرویس دهی به مردم گام برداشته ایم.
او با بیان اینکه با راه اندازی دفتر اداره برق شرق آمل حدود 60 هزار مشترک این مناطق از خدمات مستقیم این اداره بهره مند می شوند، یادآورشد : همه خدمات توزیع برق که در اداره مرکزی شهرستان قابل ارائه بود، ازاین پس مشترکان این مناطق می توانند با مراجعه به اداره شرق آمل که مسیرهای بلوارامام رضا(ع) وبلواربسیج که نیمی از جمعیت شهری آمل را نیز دربرمی گیرد، خدمات لازم را دریافت کنند .
شهرستان آمل دارای حدود 400هزار نفرجمعیت وبیش از 120هزار مشترک برق است.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

نظر خود را ثبت کنید