اختصاص 10 میلیارد ریال به ایجاد طرحهای اشتغالزایی بانوان خراسان رضوی

  • تاریخ انتشار : 1395/11/12 ساعت : 23:35 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
مشهد- ایرنا- مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: 10میلیارد ریال برای ایجاد طرح های گروهی و پشتیبان حوزه اشتغال بانوان در روستاهای این استان در نظر گرفته شده است.
فرشته سلجوقی سه شنبه شب در جمع بانوان فرهیخته و زنان روستایی شهرستان تایباد افزود: در این راستا 37 طرح با اشتغالزایی برای 500 نفر در برخی شهرستان های استان در نظر گرفته شده که اعتبار پیشنهادی استان برای اینگونه طرح ها 20 میلیارد و 380 میلیون ریال است.
وی اظهار کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و نقش موثر در توسعه فرهنگی و اقتصادی دارند از این رو پرداختن به امور زنان و خانواده می تواند از مهمترین برنامه های کشور باشد و اینک 65درصد اشتغال کشور توسط بانوان احراز شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد بانوان روستایی استان دارای شغل هستند گفت: راهبرد دولت در مسائل زنان تکیه بر شایسته سالاری است و می کوشد با برنامه های زیربنایی و تقویت حوزه های مختلف فعالیت بانوان، مشارکت جویی زنان را بیش از پیش در جامعه افزایش دهد.
سلجوقی افزود: در سال گذشته استان خراسان رضوی رتبه اول طلاق در کشور را داشت که با دوره های آموزشی و اقداماتی که در حوزه بانوان انجام شد این رتبه به جایگاه ششم کشور تنزل یافت.
وی کاهش آسیب های اجتماعی را یکی از مهمترین برنامه های پیش روی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: مقابله با معضلات دارای اولویت از جمله اعتیاد، خشونت، کودکان و زنان آسیب دیده، مشکلات بانوان در مناطق حاشیه شهرها و رسیدگی به مشکلات خانواده های تک والد از جمله برنامه های در دستور کار حوزه زنان است.
وی اظهار کرد: توان افزایی و مهارت آموزی در حوزه زنان از اهمیت بسیار برخوردار است و توجه به این امور در مناطق مرزی و محروم با هدف ایجاد اشتغال پایدار و احیای هنرهای سنتی و قدیمی می تواند به اقتصاد روستائیان و معیشت خانواده ها کمک کند.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: نقش محوری زن در مدیریت سبد دارایی خانواده، برنامه ریزی اوقات فراغت و مربی گری جامعه در تحولات و موضوعات مختلف، باعث شده است بانوان به عنوان نیروی مولد جامعه محسوب شوند و دولت تدبیر و امید توجه ویژه به این امر دارد و ارتقای جایگاه زن به معنای واقعی را مد نظر قرار داده است.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نظر خود را ثبت کنید