احداث کارخانه زباله سوز در تبریز

  • تاریخ انتشار : 1395/11/13 ساعت : 12:08 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با تصویب شورای اسلامی طرح احداث کارخانه زباله سوز در این شهر احداث می شود.
به گزارش ایرنا، علیرضا اصغری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح با مشارکت سرمایه گذار خارجی و سرمایه گذاری به میزان 12 هزار میلیارد ریال برای اولین بار در تبریز اجرا می شود.
وی اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت زباله سوزی روزانه 220 تن طراحی شده و با توجه به تولید بیش از یک هزار تن زباله در تبریز، خاکستری معادل 15 تن از احتراق این زباله ها حاصل می شود که از آن می توان در آسفالت سازی استفاده کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز یادآوری کرد: با راه اندازی این کارخانه برای 180 نفر از شهروندان به ویژه متخصصان اشتغال ایجاد می شود.
اصغری ادامه داد: احداث کارخانه استحصال برق از زباله های شهری تا کنون در هیچ یک از شهرهای کشور اجرا نشده و این اقدام، پیشگامی مدیریت شهری تبریز را در بهره گیری از نوآوری های مدیریتی و علمی در ارکان مختلف اداره شهر نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، وی گفت: مذاکرات اولیه برای اجرای این قرارداد با موفقیت انجام شده و در زمان کنونی در مرحله تهیه پیش قرارداد هستیم.
اصغری، افزود: با احداث و شروع به کار این کارخانه، یکی از مهم ترین معضلات زیست محیطی تبریز برطرف خواهد شد و نسل های آینده نیز در سایه تدبیر امروز، از بسیاری از تبعات منفی و مضرات زباله های دفن شده در امان خواهند ماند.
خبرنگار: پرویز بابائی** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183

نظر خود را ثبت کنید