استاندار قم: دستگاه های اجرایی قم در تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت کنند

  • تاریخ انتشار : 1395/11/14 ساعت : 11:29 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
قم - ایرنا - استاندار قم گفت: دستگاه های اجرایی و نظارتی قم تا جایی که می توانسته اند مشکلات را رفع کرده و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند که تحقق هرچه بیشتر این امر نیازمند تعامل و مشارکت دستگاه ها با یکدیگر است.
به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: در استان، یک شورای نظارتی وجود دارد که در این شورا می توان مشکلات را مطرح کرد تا با هماهنگی و تغییر روش و اطمینان بخشی شاهد همراهی بیشتر در چرخه تولید و رونق اقتصاد باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: همه نهاد ها و دستگاه ها ضمن اجرای وظایف خویش به تحقق اقتصاد مقاومتی در استان بپردازند.
پوی با بیان این که تضاد کاری بین دستگاه ها باید از بین برود گفت: وقتی مشکلی ایجاد می شود باید بر اساس منطق به رفع آنان پرداخت تا تضاد کاری صورت نگیرد.
استاندار قم در ادامه افزود: 34 طرح با ارزش یک هزار و 800 میلیارد ریال در بخش های صنعت، کشاورزی، بهداشت و خدمات در دهه فجر امسال در قم به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: همچنین طرح های مختلفی به ارزش هفت هزار میلیارد ریال طی 2 سال در قم از اعتبارهای سفر رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهوری و سایر منابع به بهره برداری رسیده است.
صادقی در ادامه با اشاره به توسعه صنعت طیور در استان قم گفت: در رابطه با بحث این صنعت باید بانک ها با ارائه تسهیلات بخش خصوصی را همراهی کنند.
وی افزود: همچنین توسعه بخش فولاد شرکت غرب آسیا در راستای اشتغالزایی و ارتقای خط تولید نیازمند منابع مالی و بانکی است که امیدواریم این منابع مالی با مشارکت و همکاری صندوق توسعه ملی تخصیص یابد.
صادقی با بیان این که رونق صنعت گردشگری نیازمند توافق بانک ها در سطح ملی است گفت: 50 درصد از سهم تولید استان در حوزه خدمات است که اگر تسهیلات از سوی بانک ها به سرمایه گذاران ارائه شود در توسعه گردشگری اثرگذار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: گام های خوبی در حوزه های مختلف اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است که امیدواریم با همدلی و مشارکت نهادها و ارائه تسهیلات از سوی بانک ها استمرار یابد.
به گفته وی، طبق ابلاغیه ای، مالیات بر ارزش افزوده به صادرات کنندگان بازگردانده می شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

نظر خود را ثبت کنید