نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

اساتید قلب و عمود دانشگاه ها هستند

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اساتید قلب و عمود دانشگاه ها در تربیت انسانهای متعهد، مسئول و کارآمد هستند و هر یک از دانشجویان شان را به افسران سازندگی نظام جمهوری اسلامی تبدیل می کنند.
به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی یکشنبه شب به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در نشست صمیمی با اساتید و اعضای هیات های علمی دانشگاه های سیستان و بلوچستان که در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت زاهدان برگزار شد اظهار داشت: خداوند متعال فرصت های بسیار زیادی را در اختیار اساتید قرار داده تا انسانهای اهل علم و متفکر تحویل جامعه دهند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مراکز علمی و دانشگاهی در سیستان و بلوچستان انگشت شمار بود که به برکت انقلاب اکنون 110 هزار دانشجو در این استان در حال فراگیری علم و دانش هستند.
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه ها و هیات های علمی در سیستان و بلوچستان باید ظرفیت های موجود در دانشگاه ها را به مسئولان نظام جمهوری اسلامی معرفی کنند تا براساس این ظرفیت ها سرمایه گذاری های لازم انجام شود.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: اساتید دانشگاه‌ها در زمینه تربیت اندیشه و افکار جوانان و دانشجویان نباید از خودشان ضعف نشان دهند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به صنعت توریسم گفت: بسیاری از کشورهای جهان با استفاده اصولی و علمی از صنعت توریسم درآمدهای بسیار زیادی به دست می آورند که نیاز است دانشگاه ها در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: با وجود سواحل بکر و دست نخورده چابهار مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه ها باید با ورود علمی در این حوزه زمینه جذب توریسم را فراهم کنند.
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دانشگاه های سیستان و بلوچستان باید راهکارهای علمی در زمینه توسعه سواحل مکران را تدوین و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست با اشاره به اینکه اسلام دین علم و دانش است گفت: اگر تمام مکاتب آسمانی را بررسی کنیم جایگاهی که دین اسلام برای علم و دانش قائل شده است را در هیچ دین دیگری نمی توان یافت.
مولوی نذیر احمد سلامی اظهار داشت: بعد از گذشت حدود 500 سال از زمان حضرت عیسی(ع) اولین چیزی که از آسمان برای انسانها رسید فراگرفتن علم و دانش بود.
وی تصریح کرد: در شرایطی که اعراب زمان جاهلیت کشتار و خونریزی را افتخار می دانستند خداوند متعال به وسیله پیامبر اکرم(ص)انسانها را به فراگیری علم و دانش دعوت می کرد.
وی ادامه داد: اسلام ارزش ویژه ‌ای برای فراگیری علم و دانش قائل شده است.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی را باید در بین دانشجویان و جوانان نهادینه کنیم.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان دارای 2 نماینده در مجلس خبرگان رهبری (آیت الله عباسعلی سلیمانی و مولوی نذیر احمد سلامی) است.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

نظر خود را ثبت کنید