استاندار مرکزی:

پرداخت حقوق بازنشستگان در شرایط رکود، کار سختی است

  • تاریخ انتشار : 1396/8/29 ساعت : 16:06 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
استاندار مرکزی گفت: حیطه مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار گسترده و وسیع بوده و پرداخت حقوق بازنشستگان در شرایط کنونی که رکود وجود دارد، کار سختی است.

به ‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، سید علی آقازاده ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: تامین پول مورد نیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگان با توجه به شرایط اقتصادی و رکود کاری و تولید موجود در مراکز تولیدی و خدماتی که سرچشمه این منابع هستند کار بسیار سختی بوده اما خوشبختانه تاکنون با وجود همه مشکلات، معوقه‌ای در پرداخت حقوق بازنشستگان نداشته‌ایم.

وی افزود: می‌توان این تصور را کرد که حوزه کاری و مسئولیتی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار وسیع، مهم و گسترده بوده و به طور تقریبی همه جمعیت کشور را در برمی‌گیرد، تنها پرداخت صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی در هر ماه به جمعیت تحت پوشش خود بیش از مبلغی است که دولت هر ماه در قالب یارانه به مردم پرداخت می‌کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون استان بالای 150 هزار میلیارد تومان طلب دارند و در کنار این موضوع ماهیانه مبلغ بالایی پرداخت می‌کنند، افرادی که این پول را دریافت می‌کنند هم بسیار به آن نیازمند هستند.

آقازاده بیان کرد: این کار حکایت از یک انسجام مدیریتی و حس مسئولیتی دارد؛ استان مرکزی به ‌سبب کارگری و صنعتی بودن، جمعیت تحت پوشش بیمه بیشتری را دارد و از همین لحاظ بار سنگین‌تری را بر دوش دارد. گستردگی این موضوع به قدری برای استان و کشور اهمیت دارد که بنده به‌عنوان استاندار هم بر خود واجب می‌دانم که وقت بیشتری را روی این موضوع بگذارم، تلاش بیشتر و اهمیت بیشتری را هم در این زمینه لازم می‌دانم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در بخش آموزش و موضوعات فنی و حرفه‌ای باید در استان یک انسجام وجود داشته باشد و چه بهتر که بخش‌هایی از دولت و همین‌طور بخش‌های خصوصی در زمینه آموزشی از امکانات فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

آقازاده اضافه کرد: بهزیستی در این میان با توجه به روش کاری ویژه خودش در این موضوع مغفول واقع شده است.

وی افزود: در بحث درمان، خدمات رسانی به بهترین شکل در مراکز درمانی انجام می‌شود، مدیریت درمان تامین اجتماعی 130 هزار میلیارد تومان طلب دارد، خیلی از پزشکان حق و حقوق خود را بالای 9 ماه است که نگرفته اند و سایر پرسنل درمان هم چند ماهی است که حقوقشان عقب افتاده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: 65 درصد جمعیت استان به طور مستقیم تحت پوشش بیمه هستند که جمعیتی آسیب‌پذیر و پایین‌تر از متوسط جامعه بوده و به طور حتم نیازمند حمایت و استقرار این خدمات هستند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید