تشییع پیکر حجت الاسلام علی کیا روحانی فاضل و استاد دانشگاه در کردکوی

گرگان – ایرنا - مراسم تشییع روحانی فاضل حجت الاسلام علی کیا 'شیخ بابا' روز دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و جمعی از مردم کردکوی برگزار و پیکر این استاد حوزه و دانشگاه در گلزار شهدای این شهر بخاک سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی از مسجد حجتی کردکوی به سمت گلزار شهدای این شهر و با حضور جمعی از روحانیون شیعه و سنی منطقه ،مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و آیت الله سید کاظم نورمفیدی بر پیکر این مرحوم نماز خواند.
حجت الاسلام علی کیا معروف به شیخ بابا 17 بهمن ماه و پس از تحمل سالها رنج بیماری در سن 81 سالگی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی به دیدار حق شتافت.
مرحوم حجت الاسلام علی کیاء تحصیل در دروس دینی را در سن 11 سالگی در حوزه علمیه گرگان آغاز کرد و سپس رهسپار حوزه علمیه قم شد و تا پایان دهه 40 و آغاز دهه 50 هجری شمسی به تحصیل در سطوح عالی دینی پرداخت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1359 از سوی شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم به عنوان استاد دانشگاه مازندران معرفی شد.
وی به مدت 25 سال در دانشگاه های بابلسر، بابل، ساری و منابع طبیعی گرگان به تدریس در دروس عمومی می پرداخت.
حجت الاسلام کیا بالغ بر 16 کتاب به رشته تحریر در آورده است که از جمله مقدمه ای بر اخلاق، آئین زندگی یا اخلاق اسلامی، بهداشت در اسلام، طب اسلامی، امر در ترازو، تاریخ را دوباره باید نوشت، احکام زمین ها، هفت سین قرآن، تفسیر سوره جمعه می باشد.
کردکوی درغرب استان گلستان واقع است.
7333/1648
خبرنگار : علی قاسمعلی ** انتشار : پری سالارنیا

نظر خود را ثبت کنید