افتتاح 2 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان سروآباد

  • تاریخ انتشار : 1395/11/21 ساعت : 00:05 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
سنندج- ایرنا- در نهمین روز از دهه مبارک فجر 2 طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان سروآباد افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در نهمین روز از ایام مبارک دهه فجر یک پروژه گاز رسانی و احداث یک راه روستایی با حضور نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سروآباد و جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد.
فرماندار سروآباد در حاشیه افتتاح این 2 طرح به خبرنگار ایرنا گفت: پروژه احداث و تسطیع راه روستاهای دیوزناو و جولانده از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد به همت بسیج سازندگی سپاه سروآباد افتتاح شد.
علی مفاخری ادامه داد: این پروژه در راستای رفع محرومیت زدایی در منطقه و با اعتبار 250 میلیون ریال از محل اعتبارات بسیج سازندگی سپاه تکمیل و افتتاح شد.
وی اضافه کرد: پروژه گاز رسانی به مجتمع روستایی بوریدر با اعتبار یک میلیارد و830 میلیون ریال از دیگر طرح های مهم افتتاح شده در شهرستان سروآباد بود.
او افزود: برای تکمیل این پروژه که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد، 10 هزار و713 متر لوله گذاری در اقطار مختلف انجام شده است.
مفاخری تصریح کرد: با گاز رسانی به مجمع روستایی بوریدر 294 خانوار این روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
وی گازرسانی به شهرستان سروآباد را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون 60 روستای شهرستان سروآباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و سه روستای دیگر شهرستان نیز در دست اقدام است که براساس برنامه ریزی های انجام شده در پایان سال 97 جشن گاز دار شدن همه شهرستان را برگزار خواهیم کرد.
فرماندار سروآباد ادامه داد: در شهرستان سروآباد ضریب نفوذ گاز شهری 100 درصد و ضریب نفوذ گاز روستایی 83 درصد است، که میانگین کشوری 68 درصد و میانگین استان کردستان 75 درصد است.
وی در جمع مردم روستای بوریدر در مسجد این روستا اظهار کرد: در طول 38 سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد اقدامات بسیار خوبی در راستای محرومیت زدایی در کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: مردم شهرستان سروآباد مردمی انقلابی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که همواره با حضور خود در تمام صحنه های مختلف این مهم را به اثبات رسانیده اند.
او افزود: تقدیم 420 شهید والا مقام و بیش از 300 جانباز، ایثارگر و آزاده و بمباران شیمیایی روستاهای این شهرستان در طول هشت سال دفاع مقدس بیانگر حضور تاثیرگذار و پررنگ مردم این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: خدماتی که توسط دولت در شهرستان سروآباد انجام می شود حق این مردم است و هیچ مسئولی حق ندارد در راستای خدمت رسانی به مردم منت بگذارد.
مفاخری به طرح های افتتاح شده در دهه فجر اشاره کرد و افزود: امسال در گرامیداشت سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 45 پروژه و طرح با اعتباری افزون بر140 میلیارد ریال در شهرستان سروآباد افتتاح می شود.
وی ادامه داد: این پروژه ها و طرح ها در بخش های مختلف راه، گاز رسانی، برق رسانی، منابع طبیعی، عمران شهری، بسیج سازندگی و آبرسانی است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نظر خود را ثبت کنید