مجتمع فولادی , گندله و کنسانتره , رشتخوار " />

پیش بینی 4هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه فولاد شهرستان رشتخوار

  • تاریخ انتشار : 1396/11/8 ساعت : 17:32 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
تربت حیدریه -ایرنا- فرماندار رشتخوار با اشاره به پیش بینی 4هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه فولاد شهرستان رشتخوار گفت: این شهرستان در حوزه صنعت، تولید و توسعه اشتغال پایدار آماده ارایه خدمات به شرکت های تولیدی و توانمند کشور است.
به گزارش ایرنا خالقداد عرب یکشنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم کلنگ زنی پروژه یک شرکت فولادی با پیش بینی 4هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دهه فجر در رشتخوار خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران حوزه صنعت در شهرستان رشتخوار حضور یافته اند که این امر خود موید فراهم بودن زیر ساخت های اولیه برای سرمایه گذاران در این شهرستان است .
حسن میرسیدی رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار نیز با تقدیر از سرمایه گذران حوزه صنعت، خواستار پرداخت مطالبات کشاورزانی که زمین در اختیار این شرکت قرار داده اند شد و گفت: از مسئولین این مجتمع فولادی خواستار استخدام نیروهای بومی در این مجتمع هستیم.
وی همچنین گفت: شایسته است که خریدهای این مجتمع ها هم از داخل شهرستان انجام شود.
میرسعیدی همچنین خواستار سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی در حاشیه مجتمع های فولادی در این شهرستان شد و گفت: در دنیا بالاترین در آمدزایی از سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی است.
مدیرعامل یک شرکت خصوصی نیز در این جلسه گفت: چهارهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای شهرستان رشتخوار در نظر گرفته شده است.
دکتر گلزار اظهار کرد: پروژه فولاد سپاهان با ظرفیت 1200هزار تن کنسانتره و گندله در منطقه سرمایه گذاری می کند که فاز اول آن با راه اندازی واحد 600 هزار تنی گنسانتره طی 8 ماه آینده در رشتخوار آغاز می شود.
وی گفت: تجهیزات این مجتمع فولادی رشتخوار خریداری شده که طی اردیبهشت سال آینده به ایران منتقل می شود.
گلزار خاطر نشان کرد: این مجتمع بالغ بر یک هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.
به گفته وی شرکت این بزرگترین پروژه یک میلیون تنی را در سنگان خواف راه اندازی کرده است .
وی گفت: شرکت احیاء در 13 استان کشور سرمایه گذاری کرده و در بحث صنعت برترین تولید کننده زغال و منگنز کشور در استان کرمان و قم را به خود اختصاص داده است .
وی با ذکر این که اولویت سرمایه گذاری شرکت احیاء در مناطق محروم است اظهار کرد: شهرستان رشتخوار به دلیل همراهی مدیران اجرایی با سرمایه گذاران و آماده بودن زیر ساخت های راه آهن ؛اب ؛برق و گاز و.. بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع فولادی است .
گلزاراظهار کرد: معادن احیاء‌‌ در حال حاضر درای 4 کارخانه 600هزار تنی با تولید دو میلیون و400 هزار تن کنسانتره و هزار میلیارد تومان گردش مالی در سال است که فعال شدن این کارخانه باعث توسعه و رونق شهرستان رشتخوار می شود.
رشتخوار دارای 65 هزار نفر جمعیت است که بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی و با راه اندازی سه مجتمع فولادی شکفته ؛ نور و سپاهان طی یک و دو سال آینده تحویل عظیم اقتصادی در رشتخوار ایجاد خواهند کرد.
خبرنگار: حسین خاکشور *انتشار: علی اصغرافتاده
7493/1744

نظر خود را ثبت کنید