استاندار مرکزی:

فعالیت‌های فرهنگی زمینه‌ساز تحقق اهداف نیروی انتظامی است

  • تاریخ انتشار : 1397/8/26 ساعت : 10:07 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
استاندار مرکزی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند در تحقق اهداف نیروی انتظامی موثر باشد گفت: مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری بصیرت افزایی را موثر در ارتباط مردم و نیروی انتظامی می‌دانند و این دوره‌ها به سبب حرفه‌ای تر شدن نگاه پرسنل این نیرو برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در آیین آغاز بکار هشتمین دوره بصیرت نیروی انتظامی، اظهار کرد: فعالان حوزه نیروی انتظامی باید افتخار کنند که در نهادی خدمت می‌کنند که امنیت و آسایش مردم را تامین می‌کند، این افتخاری است که نصیب افرادی می‌شود که با این نهاد همکاری دارند و در داخل و خارج مرزها در راستای ایجاد و برقراری امنیت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی تامین امنیت در جاده‌ها، راه‌ها، شهرها و امنیت برای شهروندان در تمام نقاط کشور را از جمله دستاوردهای نیروی انتظامی دانست و گفت: تمام نیروهای این نهاد باید تلاش کنند تا اعتماد مردم به این نیرو هر روز افزایش پیدا کرده و مستحکم‌تر شود و به گونه‌ای عمل کنند که رابطه یک نهاد نظامی با مردم به موفقیت‌های امنیتی و تثبیت آرامش در کشور منجر شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز ایران یکی از کشورها و قدرت‌های تثبیت شده منطقه است چراکه مردم به این نهاد به عنوان نهادی توانمند در برقراری امنیت اعتماد داشته و هر روز این اعتماد را افزایش می‌دهند.

آقازاده در خصوص مباحث فرهنگی نیز با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند در تحقق اهداف نیروی انتظامی موثر باشد، گفت: مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری بصیرت افزایی را موثر در ارتباط مردم و نیروی انتظامی می‌دانند و این دوره‌ها به جهت حرفه‌ای تر شدن نگاه‌ پرسنل این نیرو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان  در قالب نرم افزار جنگ، بصیرت است چرا که سبب افزایش نگرش روشن در امور می‌شود، واقع‌بینی سبب می‌شود که از ایجاد شایعه و کمرنگ شدن حقایق جلوگیری شود، بصیرت افزایی و انتقال آن به مردم علاوه‌ بر امنیت فیزیکی سبب ایجاد امنیت روانی در مردم نیز می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به شرایط روز جامعه ادامه داد: با توجه به وضعیت امروز جامعه و کشور نیازمند آگاه سازی بیشتر جوانان درخصوص مسائل سیاسی، عقیدتی و مسائل مبتلابه جوانان و جامعه هستیم و ارتقاء سطح آگاهی‌های معنوی و آموزش‌های فرهنگی و سیاسی یکی از وظایف نیروی انتظامی است.

آقازاده در پایان با اشاره به حضور مردم در تمام صحنه‌ها، گفت: امسال علیرغم پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص افزایش تحریم‌ها مردم با حضور گسترده خود در مراسم 13 آبان از هویت اسلامی و دینی خود حراست کرده و با قامت بلند ایستادند. در واقع از ابتدای انقلاب هر زمان که ایران در مقابل تهاجم‌های مختلف قرار گرفت مردم با حضور خود نقش موثری را در حوزه دفاع ایفا کردند.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این مراسم، گفت: هر ساله توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دوره بصیرت برای تمام مدیران در تمام سطوح برگزار می‌شود و امروز هشتمین دوره بصیرت استانی کارکنان و مدیران ناجا در استان افتتاح شد.

وی افزود: غالبا در این دوره ‌های بصیرتی موضوعات اخلاقی، دانش افزایی، بصیرت افزایی دینی و مهارت‌های کلامی و سخنوری توسط اساتید دانشگاه‌ها و حوزه علمیه قم ارائه می‌شود و با انجام این آموزش‌ها تلاش می کنیم که نیروهای انتظامی با خودسازی و عمل به آموزش‌های یاد شده بیش از پیش در خدمت مردم و نظام باشند و بتوانند بیش از گذشته اعتماد مردم را جلب کنند. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید