350 مرکز خدمات رسانی در استان قزوین به شبکه دولت متصل شدند

قزوین-ایرنا- سرپرست معاونت اداره کل فناوری اطلاعات ارتباطات و امنیت استانداری قزوین گفت: ظرف 6 ماه گذشته 350 مرکز خدمات رسانی مربوط به دستگاه های اجرایی مختلف در سطح شهرستان ها و بخش های استان به شبکه دولت متصل شدند.
حامد فتوحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مفهوم شبکه دولت با دولت الکترونیک متفاوت بوده و این 2 اصطلاح را نباید یکی دانست،افزود: شبکه دولت در حقیقت زیرساختی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای انجام کارها و ارائه خاص بوده و کاملاً متفاوت از دولت الکترونیک است و البته می‌تواند در آینده بخشی از دولت الکترونیک باشد.
وی با اشاره به اهداف شبکه دولت،اضافه کرد: ارائه خدمات الکترونیکی و اطلاعات، همسو‌سازی و هماهنگی برای استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات به صورت یکپارچه به ذینفعان برای رسیدن به دولتی فراگیر و هوشمند، اتصال به شبکه ملی اطلاعات در آینده و توسعه دولت الکترونیک از جمله اهداف این طرح هستند.
این مسئول در ادامه افزود:در پنج ماه گذشته همچنین 30 تفاهم نامه برای برون سپاری خدمات دستگاه های اجرائی به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت منعقد شده و با امضای آنها تعداد خدمات ارائه شده دستگاه های اجرائی توسط دفاتر پیشخوان از 110 فقره به 340 مورد افزایش یافت.
فتوحی با اشاره به اجرای طرح دولت همراه برای اولین بار در قزوین،گفت: اجرای پایلوت دولت همراه، امسال در استان قزوین برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد و طی آن، خدمات اطلاع رسانی در حوزه گردشگری، تاریخی و هواشناسی در ایام تعطیلات نوروز با شماره گیری کد #028*4* به مسافران ارایه شد.
وی در ادامه با اشاره به پروژه جی نف گفت: این طرح یکی از مهم ترین پروژه های اقتصادی استان در قالب اقتصاد مقاومتی است که در آن استاندارسازی نشانی ها برای بهره برداری بهتر دستگاه های اجرائی پیگیری می شود.
وی با اشاره به پایگاه نشانی استاندارد مبتنی بر اطلاعات جغرافیائی (GNAF) گفت: هیات دولت این طرح را با توجه به تاثیر آن در سالم سازی اقتصاد، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رساند که به تبع در استان نیز به مرحله اجرا درآمد.
فتوحی در پایان خاطر نشان کرد: طرح GNAF موضوعی گسترده و نوینی است که تحقق آن به مشارکت همه دستگاه ها نیاز داشته و با اجرای آن تمامی مکان ها با یک آدرس و یک کد شناخته می شوند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

نظر خود را ثبت کنید