لیگ برتر فوتبال؛پرسپولیس فاتح نبرد قهرمانان

  • تاریخ انتشار : 1395/12/19 ساعت : 19:32 - 7 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ورزشی
تهران - ایرنا - تیم فوتبال پرسپولیس با برتری یک بر صفر در دیدار مقابل استقلال خوزستان بیش از گذشته به قهرمانی در شانزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران نزدیک شد.
به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس امروز (پنجشنبه) در هفته بیست و چهارم لیگ برتر باشگاه های ایران به مصاف استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی رفت و این دیدار حساس و نفس گیر با برتری یک بر صفر سرخپوشان پایتخت به اتمام رسید.
پرسپولیس با کسب پیروزی در دیدار امروز با 56 امتیاز به صدرنشینی مقتدرانه خود ادامه داد تا فاصله چندانی با رسیدن به جام قهرمانی نداشته باشد.
پرسپولیس درحالی امروز 56 امتیازی شد که فصل گذشته با 57 امتیاز و تفاضل گل کمتر، قهرمانی را از دست داده بود تا استقلال خوزستان بر بام فوتبال ایران قرار بگیرد.
قضاوت این دیدار که در حضور بیش از 45 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزار شد را «بیژن حیدری» برعهده داشت.
پرسپولیس که با اختلافی مناسب نسبت به دیگر مدعیان در صدر جدول رده بندی قرار دارد برای حفظ روند خوب خود به سه امتیاز می اندیشید و استقلال خوزستان هم پس از سه پیروزی متوالی (2 برد در لیگ قهرمانان آسیا و یک پیروزی در لیگ برتر) در تفکر ادامه شرایط مناسب بود.
از سوی دیگر، رقابت شانه به شانه ای که این دو تیم در فصل گذشته برای کسب قهرمانی داشتند بر حساسیت های دیدار امروز افزوده بود.
نخستین فرصت گلزنی این دیدار در دقیقه هشتم برای پرسپولیس ایجاد شد که ضربه «مهدی طارمی» را دروازه بان استقلال خوزستان به خوبی مهار کرد.
در دقیقه 16 «مهدی طارمی» ارسال «فرشاد احمدزاده» را با ضربه سر درون دروازه استقلال خوزستان جای داد تا گل نخست بازی برای سرخپوشان به ثمر برسد.
«مهدی طارمی» با گشودن دروازه استقلال خوزستان در این دیدار با 13 گل به همراه «ساسان انصاری» در صدر جدول رده بندی بهترین گلزنان لیگ برتر قرار گرفت.
در دقیقه 19، «وحید امیری» دروازه استقلال خوزستان را گشود، اما داور قبل از آن خطای مدافع استقلال خوزستان را اعلام کرده بود تا گل دوم پرسپولیس پذیرفته نشود.
سرمربی استقلال خوزستان که از عملکرد خط دفاعی خود رضایت نداشت در دقیقه 28 «عقیل کعبی» را جانشین «ابوالفضل علایی» کرد.
در اکثر دقایق نیمه نخست، توپ و میدان در اختیار بازیکنان میزبان قرار داشت، اما گل دیگری به ثمر نرسید تا شاگردان برانکو با پیروزی یک بر صفر به رختکن بروند.
در نیمه دوم هرچند استقلال خوزستان از روش احتیاط آمیز نیمه نخست فاصله گرفت، اما پرسپولیس با حرکات «محسن مسلمان» و «مهدی طارمی» فرصت های خوبی برای گلزنی ایجاد می کرد.
بازیکنان میهمان در دقایقی طولانی از نیمه دوم توپ را در زمین پرسپولیس به گردش در آوردند و با ارسال های بلند به دنبال رسیدن به گل بودند.
برانکو ایوانکوویچ در دقیقه 78 «علی علیپور» را جانشین «محسن ملسمان» کرد تا جان تازه ای به تیم خود که در دقایق پایانی خسته نشان می داد، بدهد.
در دقیقه 89 بهترین فرصت استقلال خوزستان برای زدن گل تساوی ایجاد شد که ضربه «مهدی زبیدی» را «علیرضا بیرانوند» دفع کرد.
در دقیقه 94 «سیروس پورموسوی» سرمربی استقلال خوزستان به دلیل اعتراض به تصمیمات داور از روی نیمکت اخراج شد.
*ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، صادق محرمی،حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان(علی علیپور)، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده(احسان علوان زاده)، وحید امیری(محسن ربیع خواه) و مهدی طارمی.
*ترکیب استقلال خوزستان:
وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی، محمد طیبی، ابوالفضل علایی(عقیل کعبی)، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، سجاد عاشوری، مهدی مومنی، آرش افشین(مهدی زبیدی)، حسن بیت سعید و آلویز نانگ(حسین بهرامی).
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی**3783** 1701
خبرنگار: امیر میرزاییان* انتشار دهنده: حمید قدیمی

نظر خود را ثبت کنید