رونق اقتصاد در حوزه فناوری نیازمند وجود نظام ملی نوآوری است

بجنورد-ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رونق اقتصاد در حوزه فناوری نیازمند نظام ملی نوآوری در سطح کشور است.
به گزارش ایرنا، علی اصغر پیله ور چهارشنبه در آیین آغاز به کار نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی در بجنورد اظهار کرد: لازمه نوآوری و خلاقیت، وجود نظام ملی نوآوری در سطح کشور است و با این نظام است که شاهد توانمندی در اقتصاد دانش می شویم.
وی افزود: در این زمینه دولت به عنوان سیاست گذار و پشتیبان، صنعت و نیز دانشگاه باید با هم هم افزایی داشته باشند اما در این حوزه شاهد گسست هستیم.
وی با اشاره به وجود گسست میان صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: علت این گسست، در سابقه ای که در مدل رشد اقتصادی کشور و وابستگی به نفت ریشه دارد.
پیله ور تصریح کرد: در چند دهه گذشته توجه به اقتصاد دانش بنیان بیشتر شده است و دانش بنیان محور اصلی در اقتصاد شناخته می شوند.
وی تصریح کرد: فناوری و نوآوری از عوامل اصلی توان مندی است و تجربه نشان داده است کشورهایی که در حوزه تحقیق و پژوهش توانمند بوده اند سهم بیشتری از نوآوری و فناوری داشته اند.
پیله ور افزود: صنعت نفت و گاز جایگاه ویژه ای در اقتصاد دانش بنیان دارد و یکی از بخش های اقتصاد دانش بنیان که مورد توجه است، حوزه پتروشیمی است.
به گفته وی اکنون در سطح کشور 100 شرکت دانش بنیان در زمینه نفت و گاز فعالیت دارند و شمار زیادی نیز در مرحله دریافت مجوزهای تشکیل شرکت های دانش بنیان در این زمینه هستند.

* ارسال 184 مقاله به کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی
دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی نیز گفت: 184 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
علی گرمرودی اظهار کرد: 159 مقاله از این تعداد پذیرفته شده است که 132 مقاله به صورت پوستر است و 27 مقاله نیز در این آیین ارائه می شود.
وی افزود: یکی از اهداف این کنفرانس، معرفی دستاورد های علمی در حوزه گاز و پتروشیمی و تلاش برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه است.
گرمرودی با اشاره به استقبال خوب از این کنفرانس گفت: خوشبختانه خراسان شمالی به لحاظ علمی توانسته است توانمندی خود را برای میزبانی این رویداد علمی به اثبات برساند.
نخستین کنفرانس ملی فرایندهای گاز و پتروشیمی امروز در دانشگاه بجنورد آغاز به کار کرده است و فردا با معرفی برترین ها به کار خود پایان می دهد.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

نظر خود را ثبت کنید